افزایش سرعت سایت برای بهبود رتبه سئو

یکی از مطالب بسیار مهم در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو سرعت سایت می باشد و یکی ازعناصر مهم برای یک چهارچوب اصولی سئو است که باعث افزایش بازدید کننده سایت شود . کاهش سرعت سایت باعث خروج سریع کاربران از سایت شده و افزایش نرخ پرش سایت و کاهش رتبه سایت می‎شود.در ادامه چند راهکار برای جلوگیری از کاهش رتبه سایت ارائه می‎شود.

۱-عدم تغییر مسیر لندینگ

تغییر مسیر برای صفحات باعث افزایش مدت زمان بارگذاری صفحه و کاهش سرعت در حالت تماشای سایت از طریق موبایل می باشد. هرباری که مسیر تغییر میکند یک رفت و برگشت ‏http انجام می شود و حتی در بعضی موارد این رفت و برگشت ها شامل جستجوی DNS، TCP و همچنین لایه امنیتی انتقال داده TLS نیز انجام میشود.  پیشنهاد گوگل این است که یک سایت پاسخ پذیری با حداکثر یک بار تغییر مسیر از یک آدرس به سمت صفحه لندینگ شما ساخته شود.

۲_فعال سازی فشرده سازی

کاهش حجم اطلاعات بارگذاری شده با کاهش زمان برای دانلود منابع معادل است, و همچنین کاهش داده مصرفی کاربران  و بهبود رندر می‎شود پیشنهاد گوگل این است که همه محتوای قابل فشرده سازی به فرمت Gzip شود.

۳_ بهبود زمان پاسخ دهی سرور

پاسخ دهی سریع سرور یک امر بسیار مهم است. طبق تحقیقات ۵۳ درصد کاربران و  بازدید کنندگانی که با تلفن همراه وارد سایت می‎شوند اگر صفحه ای درکمتر از ۳ ثانیه لود نشود ،صفحه را ترک میکنند. توسعه با کیفیت وب سایت یکی از فاکتورهای مهم و اساسی است تا وب سایت شما دچار کمبود CPU ، کند شدن سرعت وکند شدن چهارچوب ها نشود.
پیشنهاد گوگل برای حل این مساله  کاهش زمان پاسخگویی سرور به زیر ۲۰۰ میلی ثانیه باشد.

۴_ اهرم ذخیره سازی مرورگر

وقتی منابع بر روی شبکه واکشی  (fetching)می‌شود تعداد چرخش های بیشتری بین کلاینت و سرور مورد نیازاست . به این معنی که تاخیر بیشتری به وجود آمده و هزینه بیشتری برای کاربر و بازدیدکننده سایت از نظر حجم مصرفی داده ایجاد میشود. میتوان این روند کند  را با یک سیاست ذخیره سازی یا همان کشینگ بهبود داد این مساله باعث کاهش هزینه داده مصرفی کاربر و بازدیدکننده سایت می‎شود چه چیزی گوگل پیشنهاد می کند .
سیاست های ذخیره سازی سریع که باید به  پرسش های زیر پاسخ دهد:

  • آیا یک منبع می‌تواند ذخیره سازی شود
  • چه کسی می تواند آن را ذخیره سازی کند
  • چه مدت آن ذخیره خواهد ماند
  • چگونه می توان آن را به طور موثر( در صورت لزوم) مجددا تایید کرد وقتی سیاست ذخیره سازی منقضی می شود.

در این زمینه گوگل پیشنهاد میکند که مدت زمان ذخیره سازی حداقل یک هفته تا حداکثر یکسال برای منابع ایستای سایت در نظر گرفته شود.

۵_کوچک سازی HTML, CSS, JavaScript

کوچک سازی. داده های اضافه را از منابعی که برای کاربر و بازدید کننده سایت ارسال می کندحذف میکند, و این کار باعث افزایش سرعت و کارآیی سایت می شود.
اما راه حل گوگا چیست؟ داده های زائد نباید در محتوای سایت باشد به طور مثال کامنت ها یا سمبلهای فاصله در کد html,استایل های تکرار شده داخل CSS +

۶-بهینه سازی تصاویر

تصاویر ۶۰ درصد سایز یک صفحه وب سایت را تشکیل می دهند و تصاویر بزرگ مساوی با کند شدن خزش سایت است .
راه کار گوگل این است که که اطمینان حاصل شود وب سایت و تصاویر ریسپانسیو می باشند، استفاده از سایز های مناسب برای تصاویر کمک مناسبی در این زمینه انجام می دهد.
لزوما یک راه عالی و خوب  برای انجام بهینه سازی تصویر وجود ندارد. تکنیک های بسیاری برای کاهش حجم یک تصویر وجود دارد اما پیدا کردن بهترین تنظیمات برای تصاویر نیاز به دقت زیاد در مورد فرمت تصاویر دارد.

۷_بهینه سازی css

مرورگر ها  در حالت عادی مراحلی رو برای تفسیر یک صفحه اجرا می‌کنند. به طور خلاصه میتوان گفت یک صفحه قبل از تفسیر شدن نیاز به پردازش css دارد. زمانی که css توسط یکسری Stylesheet های خارجی بلاک شود نتیجه ای جز تاخیر در بالا آمدن صفحه وب سایت نمی شود.
گوگل توصیه می کند به کار بردن css های داخلی کوچک در html به منظور محدود کردن منابع css خارجی.

۸_اولویت نمایش محتوا باشد

اگر محتوای یک صفحه بیشتر از حدمعمول باشد که کاربر و بازدید کننده مجبور به  اسکرول کردن صفحه شود نتیجه ای جز پردازش بیشتر در صفحه و ایجاد تاخیر در نمایش صفحه به خصوص برای بازدید کننده های ورودی که از تلفن همراه  برای مشاهده سایت استفاده می کنند ندارد .
توصیه گوگل این است که سایز محتوا متن بیشتر از ۱۴ کیلو بایت در حالت فشرده نشود

۹_از جاوا اسکریپت هایی که سبب متوقف شدن پردازش صفحه می شود جلوگیری کنیم

هر بار که جاوا اسکریپت بخواهد اجرا شود عملیات تفسیر صفحه یا متوقف می شود تا آن پردازش مربوط به جاوا اسکریپت به اتمام برسد همین موضوع سبب می شود که در بارگذاری کامل صفحه تاخیر ایجاد شود
گوگل چه چیزی را پیشنهاد میکند
حذف تمامی جاوا اسکریپت ها به خصوص اسکریپتهای خارجی که نمایش صفحه را دچار تاخیر می کنند

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما