تقویت سیگنال وای فای

پایین بودن قدرت سیگنال وای‌فای در گوشی هوشمند یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن مواجهند .کاهش قدرت سیگنال وای‌فای می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد.اما مهم ترین دلیل مربوط به مودم است. اگر مودمی که از آن استفاده می‌کنید کیفیت ساخت و سیگنال دهی مناسبی نداشته باشد حتما با مشکل کاهش قدرت سیگنال وای‌فای مواجه می‌شویددر نظر داشته باشید که مودم‌ها دارای شعاع و قدرت انتشار سیگنال محدودی هستند و فاصله گرفتن از این شعاع یا محدوده سیگنال دهی منجر به کاهش قدرت سیگنال وای‌فای می‌شود.به بیان دیگر گوشی شما امواج کمتر و ضعیف تری را دریافت میکند.راههای متفاوتی زیادی برای افزایش قدرت سیگنال  وای فای وجود دارد که در ادامه به آنها میپردازیم

مطالعه بیشتر:۵عامل کندی وای فای

جابجا کردن دستگاه وایرلس

وسایل وایرلس دیگری مانند تلفن‌های بی‌سیم یا مانیتور کودک را سعی کنید آنها را جابجاکنید و به جایی ببرید که نیاز زیادی به دسترسی به اینترنت ندارید.

جابجایی روتر

قدرت سیگنال وایرلس می‌تواند با عبور از دیوارها یا وسایل جامد کاهش پیدا کند شود. اگر روتر شما در یک سمت از خانه قرار دارد می‌تواند تا زمان رسیدن به سمت دیگر کم شود. بهتر است روتر در مرکز خانه قرار بگیرد که با دیوار یا موانع دیگر برخورد کمتری داشته باشد

تغییر دادن کانال

این نکته برای کسانی است که اهمیتی به تنظیمات روتر نمی‌دهند و از طرفی بلدند چگونه تنظیمات را تغییر دهند و وارد صفحه‌ی ادمین شوند. این کار با وارد شدن به یک صفحه در مرورگر ممکن است.

خرید یک آنتن خارجی

بسیاری از روترها از آنتن‌های خارجی پشتیبانی می‌کنند. آنتن را با فاصله‌ی زیاد از روتر نمیتوان قرار داد اما یک آنتن خارجی می‌تواند راهی عالی برای دریافت سیگنال و فرستادن آن از محیطی بهتر باشد.یک راه مطمئن و کم هزینه است  این است که مودمتان را در جایی نزدیک به ایوان، گاراژ، حیاط یا هر قسمت بیرونی دیگر که وقت زیادی را در آنجا می‌گذرانید قرار دهید.البته از آنجایی که مودم شما همچنان باید به اینترنت داخل خانه وصل باشد ابتدا باید بررسی کنید که آیا امکان جا به جایی مودم وجود دارد یا خیر.

اگر می‌توانید مودم را نزدیک به محیط کنید و تغییر زیادی را در سرعت اینترنت داشته باشید، مشکل حل شده است. البته مطمئن شوید که این کار سرعت اینترنت را در قسمت‌های دیگر خانه کاهش ندهد روش‌های تقویت امواج وای فای تنها زمانی که شما اطراف خانه باشید قابل اجرا هستند، ولی اگر کمی از فضای منزلتان دور شوید، در این صورت باید از آداپتورهای پاورلاین استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:۵روش افزایش کارایی وای فای

یک تقویت‌کننده وای فای بخرید

برای تقویت امواج وای فای راه های زیادی هست. اولین راه این که می‌توانید از تقویت کننده وای فای معمولی استفاده کنید. این تقویت کننده‌ها ظاهری شبیه به یک مودم کوچک آنتن دار دارند، اما تنها استفاده‌ی آن‌ها گسترش دادن دامنه‌ی امواج وای فای در محیط است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید امواج قوی را بدون این که نیاز باشد به مودم اصلی نزدیک باشید، دریافت کنید. تقویت کننده‌های وای فای می‌توانند به صورت بی سیم یا از طریق شبکه‌ی اترنت به مودم شما وصل شوند.

راه دیگر این است که از مودم دوم استفاده کنید و آن را طوری پیکربندی کنید که به عنوان یک تقویت کننده وای فای عمل کند. اگر یک مودم قدیمی بلااستفاده در منزل دارید، این می‌تواند بهترین راه برای شما باشد، اما نیاز به پیکربندی بیشتری از طرف شما خواهد داشت.این ابزار وارد شبکه‌ی وای فای شما شده و سپس سیگنال را تقویت کرده و اجازه می‌دهد شما وارد تقویت‌کننده شده و سیگنال بهتری دریافت کنید. اگر مودم را جا به جا کردید و سرعت اینترنت در دیگر نقاط خانه دچار مشکل شد، شاید نیاز داشته باشید یک تقویت کننده وای فای بخرید. این دستگاه سیگنال‌های وای فای را که از مودم اصلی ساطع می‌شوند، تقویت می‌کند .لذا می‌توانید مودم اصلی را در جای خودش نگه داشته وتقویت کننده وای فای را در محلی نزدیک به در و پنجره‌ی محیط بیرونی قرار دهید.

اگر قصد دارید دسترسی به اینترنت را به مکان‌های اطراف منزلتان هم منتقل کنید که نیرو در آن‌ها جریان ندارد، گزینه نهایی پیش روی شما این است که توسط یک کابل اترنت قدیمی که مدت‌هاست استفاده نکرده‌اید از منزل تا محل مورد نظررا سیم کشی کنید. مشخصاً این کار زمان برتر و پیچیده‌تر است چرا که باید مقداری از زمین را حفاری کرده و همچنین بابت مواد اولیه مصالح و سیم کشی‌ها هزینه کنید. ولی اگر خیلی زیاد به اینترنت در فضای بیرون نیاز دارید و هیچ روش دیگری جواب نداده، این تنها راه حل ممکن است.

فقط به خاطر داشته باشید که کابل اترنت (حداقل Cat5e و Cat 6 که دوتا از معمول‌ترین کابل‌هایی هستند که با آن‌ها سروکار خواهید داشت) حداکثر طولشان ۱۰۰ است که برای یک کابل بسیار زیاد هست

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما