علت پایین آمدن سرعت ویندوز چیست؟؟

چرا سیستمم کند کار میکنه؟!

پایین آمدن سرعت ویندوز مشکلی است که همه ی کاربران با آن سر و کار دارند. وقتی سرعت سیستم پایین می آید و کند می شود اعصاب را به هم می ریزد اما باید ببینیم علت اصلی این مشکل چیست و آن را از ریشه بر طرف کنیم . مدتی قبل در قالب یک خبر از کاربران درخواست کردیم سوالات رایانه ای خود را از ما بپرسند تا در حد توان پاسخگوی سوالات آنان باشیم. در این گزارش به برخی سوالات پرتکرار که ممکن است سوال بسیاری از کاربران دیگر هم باشد پاسخ داده ایم. با ما همراه باشید تا به دلایل پایین آمدن سرعت ویندوز پی ببرید.

سوال:چند وقته ویندوزم رو از ۷به ۱۰تغییر دادم اما حالا سیستمم کُند شده و اصلا نمیتونم روش برنامه نصب کنم لطفا راهنمایی کنید
جواب:
سلام علیکم
بر اساس تجربه؛ اگر نرم افزار خاص (مانند نرم افزار قفل دار و محدودیت دار) روی سیستمتان ندارید به هیچ وجه ویندوز را آپکرید نکنید چون رجیستری های اضافه موجب کند شدن سیستم میشوند.

توصیه میکنیم یک ویندوز ۱۰ با بروزرسانی جدید را از ابتدا نصب نمایید.

البته دقت داشته باشید کند شدن سیستم به پردازنده و رم و گرافیک و همینطور فضای خالی درایو C (درایو ویندوز) رایانه شما هم بستگی دارد .

سوال:سلام
سیستم من چند روز هست بشدت کند شده به نحوی که بعضی وقتها مجبور می شوم ریستارت کنم . دمای سی پی یو هم  ۴۰ هست . ویروس کشی هم کردم فایده ای نداشت. بنظر شما مشکل کجاست ؟

جواب:
سلام علیکم
اگر با یک ویروس کش به روز رسانی شده ویروس کشی کردید و مشکلی نبود. در صورتی است که زمان زیادی است ویندوز را نصب کردید. احتمالا باقیمانده نرم افزار هایی که نصب و حذف کردید این مشکل را به وجود آورده است.

باید از یک نرم افزار حذف فایل های رجیستری استفاده کنید. که بنده پیشنهادم AVG PC TuneUp است . پس از نصب خودکار سیستم شما را در بهترین وضعیت ممکن قرار میدهد.

البته دمای ۴۰ برای سی پی یو خیلی بالا نیست اما برای اطمینان میتوانید سیستم خنک کننده سیستم را تمیزکنید به وسیله پمپ باد گرد و خاک سیستم را خارج کنید.

موارد دیگری هم که در سرعت سیستم تاثیر دارد ( باتوجه کند شدن ناگهانی )
ضعیف بودن قطعات سیستم نسبت به ویندوز و برنامه های سنگین
پر شدن درایو C یا درایو ویندوز ، سعی کنید همیشه بیش از ۱۰گیگابایت در این درایو خالی باشد.)
به روز نبودن درایو ها علی الخصوص درایور کارت گرافیک.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments