نکات مهمی که درانتخاب شرکت پیمانکار شبکه باید بدانید!

شرکت پیمانکار شبکه پارمونت

شرکت پشتیبانی شبکه لازم است متناسب با شرایط شرکت های طرف مشتری  منعطف باشد. تا بتوانند با آن ها همکاری داشته باشند. و قادر به ادامه حیات شرکت در حوزه ی شبکه باشند. اگر مشتریان رضایت کافی از عملکرد یک شرکت پشتیبانی شبکه نداشته باشند ممکن است به مرور اعتبار خود را نزد مشتریان از دست دهند. برخی از ویژگی های شرکت های پشتیبانی شبکه معتبر را در ادامه میخوانید.

همه ما میدانیم داشتن یک تیم  پشتیبانی شبکه و سخت‌افزار برای کسب‌وکار چقدر تأثیرگذار و مهم است و همچنین باعث افزایش کارآیی و بهره وری آن شرکت خواهد بود. ، هزینه‌های ناشی از خسارات  احتمالی و نداشتن یک تیم پشتیبان شبکه به مراتب بیشتر از هزینه‌های داشتن یک تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه است.مانیتورینگ و تعمیر و نگهداری شبکه کامپیوتری و مشکلات نرم افزاری و سخت‌افزاری باید به‌صورت لحظه‌ای و مستمر انجام پذیرد.

شاید در ابتدا وجود هزینه های نگهداری برای سازمان بار مالی ایجاد نماید ولی با کمی دقت و بررسی متوجه خواهیم شد که پس از به وجود آمدن  مسائل امنیتی و کامپیوتری خسارات به وجود آمده  به‌مراتب  هزینه‌های بیشتری خواهد داشت. ضمن اینکه در بسیاری از موارد حتی با صرف هزینه، خسارت وارده جبران نخواهد شد.

آسیب‌های اختلالات شبکه به سازمان ها سیستم‌های کامپیوتری

سرور ها باید به صورت ۲۴ ساعته آنلاین باشند و کوچکترین مشکل می تواند علاوه بر این که کار سازمان را مختل می کند ، هزینه مازاد هم به سیستم تحمیل می کند. فرض کنید سروری که نرم افزار حسابداری شما بر روی آن است برای ساعاتی به دلایل مختلف از دسترس خارج شود. تمامی کسانی که با سیستم کار می کنند قادر به ورود به برنامه  نیستند ، سیستم های اتوماسیون اداری از کار می افتد ، دسترسی مدیر و حراست از دوربین ها قطع می شود،

اگر کاربران برای انجام امور اداری از طریق اینترنت با بیرون از شرکت ارتباط داشته باشند ، این ارتباط قطع می شود ، تمامی اطلاعاتی که کاربران به اشتراک گذاشته اند ، از دسترس خارج می شود ، پرینتر های به اشتراک گذاشته شده کار نمی کند و این مشکل باعث می شود کاربران نتوانند در برنامه اطلاعات خود را وارد کنند و به ازای هر ساعت بیکاری آنها هزینه آن به سازمان تحمیل می شود.

در آخر می توان گفت در سازمان های امروزی حیات سازمان بدون پشتیبانی شبکه تقریبا غیر ممکن است.

خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه

خدمات مشاوره آنلاین، خدمات شبکه، نصب و راه‌اندازی شبکه های کامپیوتری، خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، پشتیبانی و نگهداری از سرورها، خدمات نصب دوربین مداربسته تحت شبکه موارد نام‌برده شده در بالا، شامل خدمات شبکه و کامپیوتری هست که استفاده از آن‌ها موجب پیشگیری یا برطرف کردن مشکلات به وجود آمده درزمینه شبکه می‌گردد.

 پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری و اتاق سرور را خدمات پیشگیرانه می‌گویند!

انواع خدمات پشتیبانی شبکههای کامپیوتری به چه صورتی ارائه می‌شود

پشتیبانی شبکه عموماً به دودسته است

۱-پشتیبانی سخت افزار شبکه

۲-پشتیبانی نرم افزار شبکه

پشتیبانی سختافزار شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه و سخت‌افزار ، شامل پشتیبانی و نگهداری و همچنین تعمیر و تجهیز و به روز رسانی کلیه تجهیزات سخت‌افزاری در حوزه آی‌تی و شبکه، مانند تجهیزات پسیو شبکه، سرورها، رک، سوئیچ، روتر، دوربین‌های مداربسته، سیستم برق اضطراری UPS، سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات اداری مانند پرینتر، فکس، اسکنر و … است.

در ادامه به خدماتی که برای پشتیبانی سخت‌افزار شبکه نیاز است می‌پردازیم

  1. ارائه مشاوره شبکه  آنلاین جهت خرید تجهیزات و زیرساخت شبکه
  1. مانیتورینگ تجهیزات سخت‌افزاری شبکه به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای
  1. بازدیدهای دوره‌ای به‌منظور مراقبت و پیشگیری از خرابی تجهیزات شبکه
  1. عیب‌یابی و رفع خرابی تجهیزات سخت‌افزاری شبکه
  1. عیب‌یابی و رفع خرابی زیرساخت و پسیو  شبکه
  1. پیاده‌سازی و اجرای قابلیت افزونگی (Redundancy) جهت پیشگیری از قطعی در شبکه و سرویس‌دهی
  1. در نظر گرفتن ویژگی مقیاس‌پذیری و توسعه‌پذیری شبکه (Scalability)

پشتیبانی نرم‌افزار شبکه

خدمات پشتیبانی نرم‌افزار شبکه بخشی از خدمات اکتیو نتورک (active network ) می‌باشد که شامل نگهداری از نرم‌افزارها، رفع ایرادات ، پیشگیری از وقوع ایرادات و مشکلات، نصب نرم‌افزارهای شبکه، نصب و آپدیت ویندوز سرور، حفظ و نگهداری اطلاعات و دیتاهای شرکت است. بک‌آپ‌گیری و پشتیبان گیری از تمامی اطلاعات و نرم‌افزارهای موجود و مستندسازی تمامی اطلاعات مرتبط با شبکه نیز بخشی از این خدمات می‌باشد.

خدمات پشتیبانی به‌صورت تلفنی:

برای حل بعضی از مسائل پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری می‌بایست به‌صورت تلفنی و شفاهی از کارشناسان  پشتیبانی شبکه پرسیده شود و کاملاً مسلط و دقیق پاسخ‌دهی شود.

خدمات پشتیبانی از راه دور  به‌صورت ریموت:

در این روش برای حل بعضی از مشکلات نیاز است تا به سیستم موردنظر از راه دور با نرم‌افزارهایی مخصوص توسط کارشناسان پیمانکار شبکه  ریموت شود و مشکل کاربر را مستقیماً بر روی سیستم حل کنند.

خدمات پشتیبانی شبکه به صورت حضوری:

در بعضی از اوقات لازم است تا کارشناس به صورت حضوری وشخصادرمحل مشتری اقدام به ارائه خدمات شبکه وحل  مشکلات شبکه نماید.

 

ازمسائل دیگر که ممکن است نیاز به خدمات حضوری داشته باشندمیتوان به پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری، نصب و راه‌اندازی و پشتیبانی از سیستم تلفن سانترال و ویپ، سیستم برق اضطراری UPS و سیستم دوربین مداربسته اشاره کرد.

ویژگی های یک تیم پیمانکاری خدمات شبکه

در ادامه با ویژگی‌های  یک تیم پیمانکاری خدمات شبکه بیشتراشناخواهیم شد

۱تخصص در همه زمینه ها :

تیم پشتیبانی شبکه در حوزه های مختلف مانند مایکروسافت ، لینوکس ، سیسکو ، ویپ و … تخصص کافی داشته باشد و با برنامه های کاربردی موجود آشنایی داشته باشد. همچنین آشنایی لازم با سخت افزار ها( مثل مادربورد ، رم ، هارد و CPU ) وتجهیزات شبکه (مثل سوئیچ شبکه ،روتر ،کیستون ، رک)  را دارا باشد.

۲-مجرب بودن :

تیم پشتیبانی باید علاوه بر تخصص ، از تجربه کافی در سازمان های مختلف با حوزه های کاری مختلف برخوردار باشد. هر چه تجربه تیم بیشتر باشد (با توجه به این موضوع که راه های آزمون و خطا کمتر می شود) سریع تر می تواند مشکلات را برطرف کند.

  1. ۳. بک آپ گیری از اطلاعات تحت شبکه:

در یک سازمان کاربران موظفند که اطلاعات خود را بر روی شبکه قرار دهند. کارشناس شبکه نیز سعی می کند به طرق مختلف از این اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه کند تا تحت هر شرایطی این اطلاعات از دست نرود.

  1. برقرار کردن ارتباط تلفنی بین کاربران (از طریق سانترال، ویپ و …):
  2. تهیه فرم های مستندات شبکه( نظیر چک لیست ها ، شناسنامه سیستم ها ، تجهیزات شبکه و …) :

تیم پشتیبانی شبکه  موظف است هم به جهت یکپارچگی اطلاعات واحد انفورماتیک و هم به جهت ارائه

گزارش به مدیران سازمان مستنداتی را آماده کند.

۵- on time  بودن : تیم پشتیبانی شبکه باید همیشه آماده ی حل مشکلات باشد و به همان اندازه ای که حل مشکل به تعویق میافتد آن سازمان متحمل هزینه می شود.

۶- پیگیری مستمر جهت حل مشکل : بعضی سرویس ها نیاز به تمدید سالانه یا ماهانه دارند و بعضی مشکلات هستند که پیگیری آنها زمان بر و نیازمند ارتباط با شرکت رساننده خدمات اینترنتی (ISP)است. در این موارد نیاز به پیگیری به موقع برای رفع مشکل است.

تعرفه خدمات مناسب

خدمات پشتیبانی شبکه نه تنها بر کل اینترنت، بلکه در تنظیم و مدیریت کردن شبکه‌هایی که آن را تشکیل می‌دهند نیزموثراست. برای تمامی مشاغل وجود کامپیوترها وسیستم ها امری حیاتی وضروریست، بنابراین صرف هزینه نگهداری و پشتیبانی برای این سیستم‌ها نیز ضروری میباشد. شما میتوانید با انتخاب مناسب‌ترین هزینه نگهداری کامپیوتر، مشکلات شبکه‌های کامپیوتری خود را برطرف کنید و در هزینه‌های حل مشکلات سیستم‌های کامپیوتری صرفه جویی کنید.

شما با بستن قرارداد پشتیبانی شبکه می‌توانید به اهمیت پشتیبانی پی ببرید به این صورت که هم در زمان صرفه‎جویی کنید و هم زیرمجموعه خود را به عالی ترین شکل ممکن مدیریت کنید و ضمن جلوگیری از مشکلات در وقت و سرمایه نیزصرفه جویی کنید. سرمایه گذاری ماهیانه برای پشتیبانی شبکه این امکان را به شما می‎دهد که هم هزینه نگهداری کامپیوترها و سرورها کمتر شود و همچنین از صرف هزینه بالا برای خرابی سیستم‌ها جلوگیری شود.

شما میتوانید با کمترین قیمت از خدمات پشتیبانی شبکه برای کسب و کار سازمان و یا شرکت خود استفاده کنید.

اینک باتوجه به مطالب بالا کاملا متوجه شده اید که انتخاب یک پیمانکاری که خدمات بالاراارائه دهدچقدر مهم و حساس وحیاتی است

  1. توصیه میکنیم که با وسواس وصبر به دنبال یافتن یک پشتیبان شبکه مطمئن و قوی باشید
  1. رزومه این شرکت هارا بررسی کنید
  1. با دیگر مشتریان ها انها صحبت کنید و نظرآنهارا  بپرسید ،
  1. توضیحات تکمیلی ودقیقی درمورد زیرساخت های انها بپرسید
  1. ازنحوه عملکردانها مطلع شوید
  1. به توانایی و قدرت پاسخگویی انها درمورد نیازهایتان اگاه باشید

سپس به عقدقرارداد باانهااقدام کنید !

اما در عقد یک قرارداد بایک پیمانکار پشتیبانی شبکه باید به چه مواردی پرداخت ؟

برای دانستن این موضوع این مطلب را تاانتها بخوانید

چگونه یک قراردادخوب پشتیبانی شبکه بنویسیم

  • نوع و تعداد  سیستم های موردحمایت
  • مشخص کردن تعداد بازدیدهاو زمان بازدید متخصصین از سازمان وشرکت کارفرما در یک ماه
  • مشخص نمودن تجهیزات شبکه  و سیستم‌هایی که نیازمندساپورتینگ هستند .
  • مشخص کردن تعداد بازدیدهاو زمان بازدید متخصصین از سازمان وشرکت کارفرما در یک ماه.
  • مشخص خدمات  متناسب با نیازکارفرما درحوزه نگهداری و ساپورتینگ شبکه.
  • و مواردی که کارفرما نیاز دارد توسط پیمانکار شبکه ساپورت شود .

پشتیبانی خدمات شبکه شما را از تمامی هزینه های غیرقابل پیش‌بینی و صورت حساب  غافلگیرکننده حفظ میکند که موجب بهره‌وری و پرفورمنس  بیشتر شما در شغلتان میشود.

انواع قراردادها

۱ – پشتیبانی شبکه:

برای ارائه بهترین خدمات تخصصی و حرفه‌ای در زمینه شبکه و تجهیزات شبکه‌ای و نرم‌افزارهای مرتبط با آن متمرکزاست. در قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، خدمات فنی بسیارقوی تر نسبت به سایر قراردادهاپشتیبانی و اعمال  میشوند.

۲– پشتیبانی سیستم‌‌ها و تجهیزات اداری:

تعمیر و نگهداری و بروز رسانی شبکه پشتیبانی کامپیوترها و تجهیزات اداری ائم از پرینتر، اسکنر و …دراین نوع قرارداد  مهمتراست مسئول ارائه خدمات پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری تکنسین های کامپیوترهستند به این  دسته از خدمات در اصطلاح خدمات HelpDesk میگویند.

۳ – پشتیبانیIT

این قرارداد در واقع ترکیبی از بهترین خدمات تخصصی شبکه و خدمات پشتیبانی سیستم‌های کامپیوتری میباشد. البته خدمات جانبی دیگری نیز در این قرارداد ارائه میشود، مانند: پشتیبانی تجهیزات دوربین مداربسته تحت شبکه، نگهداری از دستگاه‌های الکترونیکی مانند سیستم‌های هوشمند اتاق سرور، دستگاه حضور و غیاب، برق اضطراری UPS و … . در واقع این خدمات تمامی نیازهای آی‌تی در سطوح مختلف را پوشش میدهند.

حالتهای حضور کارشناس پشتیبانی شبکه در محل مشتری

ساعت‌های حضور کارشناس پشتیبان شبکه در محل کار مشتری در تمامی قراردادهای فوق، بسته به نوع قرارداد پشتیبانی شبکه به شرح ذیل میباشد:

۱ – کارشناس پشتیبانی شبکه جهت حل مساله: (oncetime)

کارشناس فقط درزمان بروز مشکل در محل مشتری حضورپیدامیکند و پس از حل مساله از محل مشتری خارج میشود.

۲ – کارشناس پشتیبانی شبکه نیمه وقت : (part time)

کارشناس به اندازه یک نیم روز کاری در محل مشتری در زمان‌بندی مشخص، حداقل یک روز در هر ماه و حداکثر بر اساس نیاز مشتری، حضور پیدا میکند ، حتی اگر مشکل قبلی وجود نداشته باشد.

۳ – کارشناس پشتیبانی شبکه تمام وقت:(full time)

کارشناس مانند یک کارمند در محل مشتری به صورت تمام وقت حضوردارد. کارشناس پشتیبانی ، بر اساس نیاز مشتری حداقل یک روز تا حداکثر تمام روزهای کاری در یک ماه در محل مشتری در حال ارائه خدمات میباشد.

در هر سه حالت کارشناس بر اساس شرایط و ضوابط قرارداد اولیه  و نیاز کارفرما عمل میکند

نوع قرارداد پشتیبانی به درخواست کارفرما، انتخاب حالت‌هاودفعات  حضور کارشناس در هر ماه و همچنین  ، هزینه‌های خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه و کامپیوترمتغیر است.

 

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما