بررسی آمار تبلیغات دیجیتال در فضای وب و فضای مجازی

تبلیغات وب سایت ها پارمونت

تکنولوژی پرسرعت، پیچیده  و کارآمد امروزه با زندگی انسان ها گره خورده است. انسان ها به لطف تکنولوژی از ارتباطات ارزان و فوق سریع بهره مند شده. در این مقاله با پارمونت همراه باشید چرا که قضد داریم به آمار جابجایی تبلیغات مجازی از وب‌سایت ها به شبکه های مجازی وپیام رسان های اجتماعی نگاهی داشته باشیم.

 اینترنت و به تبع آن وب، در ارتباطات و تعاملات انسان ها تاثیر بسیاری دارد. البته این تنوع و ظرفیت، فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری برای انسان مدرن ایجاد کرده است و ناخودآگاه مجبور به تغییر سبک زندگی سنتی  خود به سبک دیجیتال (Digital Lifestyle) هستیم؛ به بیان دیگر ما ملزم به استفاده از تکنولوژی های دیجیتال برای افزایش تعاملات و تبادل اطلاعات و آسان سازی و سرعت بخشی به روند شغلی و کارهای روزمره هستیم.

تبلیغات پارمونت

بررسی سبک زندگی دیجیتال 

سبک زندگی انسان مدرن، از موج سوم تافلر یعنی انقلاب ارتباطات نشات گرفته است. فناوری اطلاعات، زمینه ساز سبک زندگی دیجیتالی شد. سبک زندگی خاصی که پیش از این تا این اندازه چشمگیر و تاثیرگذار محسوب نمی‌شد.. اکنون سبک زندگی دیجیتالی، سبب شکوفایی کارآفرینانی شده که بدون پشتوانه وصنعت زندگی انسان ها را متحول کرده اند.آنها با اتکا به دانش و بستر دیجیتالی، خدمات و محصولاتی را عرضه کرده‌اند حالا انسان بدون آن ها قادر به زندگی نیست. به عنوان مثال بیل گیتس (موسس مایکروسافت)، زاکربرگ (موسس فیس‌بوک) یا لری پیج (موسس گوگل) کسانی هستند که زندگی میلیون ها انسان به خدمات و محصولات این شرکت‌ها وابسته‌ است.

ایران نیز از این تغییر و تحولات مستثنا نیست. به عنوان نمونه دقت کنید که گوشی تلفن همراه نیز دیگر مانند گذشته فقط برای تماس صوتی و نهایتا ارسال پیامکِ محدود به چند کلمه نیست و یک وسیله ضروری در زندگی است. تلفن همراه علاوه بر کل جهان، در ایران هم بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. به نحوی که  افراد هر روز با سلفی، پست‌گذاشتن، کامنت‌نویسی، لایک‌کردن، ‌ایمیل‌زدن و چت‌کردن و سرچ در موتورهای جستجو وقت بسیاری دردنیای مجازی صرف می‌کنند. برای بررسی وضعیت فضای مجازی در ایران نگاهی میکنیم به نتایج پژوهش شورای انقلاب فرهنگی . این پژوهش ثابت کرد که این فضا در ایران ظرفیت بالقوه‌ و یک فرصت است. 

تبلیغات دیجیتال پارمونت

آمار کاربران اینترنت در ایران

  1. ۹۲/۸ درصد از جامعه آماری مدنظر به اینترنت دسترسی دارند و از آناستفاده می‌کنند؛ این آمار عالی، ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و موثر کارگذاران و مسئولان را برای استفاده صحیح مردم از اینترنت به‌خوبی نشان می‌دهد.
  2. جامعه آماری میانگین ۲ تا ۳ ساعت از اینترنت استفاده می‌کنندکه این آمار میان زنان و مردان  یکسان است.
  3. جالب ترین نتیجه این تحقیق نشان میدهد که۸۹/۱ درصد از جامعه آماری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این امر نشان‌دهنده نفوذ بالای اپلیکیشن های خبررسان و شبکه های اجتماعی  در میان مردم است.
  4. افراد جامعه آماری در روز بین یک تا ۲ ساعت از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که تفاوتی بر اساس جنسیت وجود ندارد
  5. از مهم‌ترین آمارهای این تحقیق مطمئنا مربوط به میزان استفاده مردم از اینترنت است که بر اساس نتایج می‌توان گفت که حدود ۹۴ درصد زنان و ۹۲ درصد مردان به صورت روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند.
  6. نتیجه مهم بعدی نشان دنده این است که۷۳ درصد مردان و زنان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. بنابراین آمار نشان‌ میدهد نفوذ شبکه‌های اجتماعی هنوز به میزان اینترنت نرسیده و همچنین نفوذ شبکه‌های اجتماعی در بین زنان و مردان یکسان است.
  7. ۲۷ درصد افرادی که بیش از ۴ ساعت از شبکه‌های اجتماعیاستفاده می‌کنند، دانشجوی مقطع کارشناسی هستند. درجایگاه بعدی افراد دارای شغل آزاد بیشترین درصد را به خود اختصاص داده‌اند.
  8. ۶۶ درصد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند مرد هستند درحالی‌که تنها حدود ۳۴ درصد آنها زن است.
  9. ۶۰ درصد افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند در رده سنی ۱۹ تا ۲۹سال هستند.
  10. ۵۵ درصد افرادی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند در رده سنی ۱۹ تا ۲۹ سال هستند.
  11. بیشتر افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند که حدود ۳۲ درصد کاربران ایرانی اینترنت را تشکیل می‌دهد.
  12. دارندگان مدرک کارشناسی حدود ۲۸ درصد از کاربران رسانه‌های اجتماعی بیشترین درصد را در بین سایر تحصیلات دربرگرفته است.
  13. حدود۳۸ درصد از افراد در بازه زمانی ۸ شب تا ۲ بامداد از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.  

 

تبلیغات دیجیتالی در ایران

در این میان عرصه تبلیغات نیز درگیر انقلاب ارتباطات شد و تحت تاثیر آن از شکل سنتی خود خارج و پا به فضای مجازی گذاشت.

آماری موسسه IAB منتشر کرده است نشان می‌دهد تبلیغات موبایل در آمریکا از تبلیغات دیجیتال سبقت گرفته و در حال گسترش است. تبلیغات دیجیتال در نیمه سال ۲۰۱۹ به بیشترین میزان خود رسیده و در مجموع ۵۸ بیلیون دلار در این زمینه هزینه شده است. از این میزان حدود ۳۰ بیلیون دلار خرج تبلیغات در بستر شبکه های اجتماعی و تلفن همراه شده است.

تبلیغات دیجیتال بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با  ۱۶/۹ درصد رشد روند کاهشی داشته و تبلیغات موبایل از آن پیشی گرفته است. با پیشرفت فناوری و ورود ۵G به این عرصه، موبایل و تولیدات ویدئویی از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

در اینفوگرافی زیر با یک نگاه به این مساله پی خواهید برد.

آمار پارمونت

درهر صورت به نظر می رسد بنا بر نتایج پژوهش و تحقیق شورای عالی انقلاب فرهنگی، زمان آن است که هرچه زودتر برنامه‌ای برای این جابجایی در نظر گرفته شود. این آمار نشان‌دهنده پتانسیل بسیار زیاد قابلیت استفاده از این فضاست لزوم سیاست گذاری صحیح در این حوزه است.

 

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما