حملات اینترنتی در شبکه به چنددسته تقسیم میشوند؟

انواع حمله های اینترنتی پارمونت

در مقالات قبلی به بحث امنیت شبکه پرداخته ایم و میدانیم که این مساله تا چه اندازه در کسب و کارها اهمیت دارد. ما در پارمونت قصد داریم که به بررسی دسته بندی انواع حمله های مجازی در شبکه های کامپیوتری بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی ها نشان داده است که ۶۰% کسب و کارها در فاصله ۶ ماه با حمله به شبکه های کامپیوتری مواجه شده اند و با از دست دادن اطلاعات دچار شکست وآسیب شده اند. نتیجه این اتفاق از دست رفتن کسب و کار می باشد. می توان گفت اینک آگاهی از شیوه ها و استراتژی های تهدیدی در شبکه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

  1. بدافزارها

Malwares

بدافزارهارا یک نسخه مخرب از نرم افزار میدانیم. این نسخه مخرب را هکر در شبکه کامیپوتری راه اندازی میکند و با استفاده از آن می تواند انواع تهدید های کامپیوتری را برای شبکه شما ایجاد کند. آنچه واضح است این است که معمولا بد افزارها از طریق خطای انسانی مانند کلیک یر لینک های مخرب یا دانلودفایل های حاوی ویروس یا بد افزار به شبکه نفوذ میکند.

عموما هکر ها با استفاده از حمله هایی جامع این کار را انجام میدهند. هدف هکرها این است که بدافزارهارا را بدون اگاهی شما به کار گیرد.

 

اهداف هکر ها در استفاده از بد افزارها

  • فیشینگ
  • کنترل کامل سخت افزارهای شبکه
  • دسترسی به دوربین یا میکروفون ها
  • انتقال دیتا به خارج از شبکه
  • قطع دسترسی به اطلاعات
  • ردیابی نحوه استفاده از کامپیوترها در شبکه

اگر چه برنامه های فیشینگ درشکل های مختلفی ساخته می شوند اما هدف اصلی هکر ها  از این کار این است که کاربر را مجاب کنند به افشای اطلاعات خود بپردازد. این اطلاعات می تواند شامل اطلاعات مهم کسب و کار، پسورد های مهم شبکه، اطلاعات شخصی، ایمیل ها، اطلاعات حساب بانکی و …. باشد. ناگفته نماند که فیشینگ در مقایسه با دیگر فرآیند های هک بسیار موفق تر است. چون که از راه تاج کردن دکمه ها یا سیستم های لمسی حرارتی توسط طعمه به اطلاعات مورد نظر میتوان دسترسی یافت.

  1. حمله منع خدمات

حمله های منع سرویس از دیگر حملات شبکه و ار بین بردن امنیت شبکه است. با توجه به نامی که دارد میتوان گفت. هکر یک شبکه را دچار بمباران ترافیک میکند. به بیان دیگر شبکه با حجم بالای غیر قابل کنترل ترافیک مواجه می شود؛ به نحوی که قادر به انجام خدمات و ارائه سرویس نیست.

این ترافیک سیل آسا بسیار قدرتمند است. چون که به خدماتی حمله میکند که نیاز اصلی کسب و کارها هستند. افزون بر این، این حملات شدید از نقاط مختلفی ایجاد می شوند که کامپیوترها یا برنانه های کامپیوتری متعددی همگام سازی شده تا در نهایت به شبکه یک کسب و کار حمله کرده یا ترافیکی آسیب زا ایجاد کنند..

یکی از عوامل مهم و اصلی در ایجاد این مشکل این است که زیر ساخت IT  کسب و کار شما کوجک بوده و استاندارد نیست.

  1. سرقت نشست

برای درک بهتر این موضوع به مثال توجه کنید. هنگامی که شما به عنوان یک کاربر اینترنتی در حال استفاده از آن هستید، جستجوهای انجام شده توسط شما با یک آیدی اختصاصی دسته بندی میشود.این آی دی نشست امکان فعالیت بر بستر اینترنت زا برای شما فراهم میکند. چون که با این راه هویت و درخواست شما برای نزدیک ترین سرور مشخص میشود. در ادامه سرور اطلاعات خواسته شده به دستگاه ( کامپیوتر_ لپ تاپ_موبایل) در شبکه منتقل میکند. اما آنچه شما میبینید این است: جستجو در گوگل،  انجام خرید اینترنتی، ارسال ایمیل و….

آن جه در سرقت نشست قابل توجه است این است که نمونه پیچیده ای از هک می باشد که از بین رفتن اطلاعات در حجم بسیار بالا و ناگهانی را به دنبال دارد.

  1. جستجوی فراگیر

در بررسی اخرین مورد از حمله های رایج به شبکه های کامپیوتری به جستجوی فراگیر میپردلزیم.

در این نوع تهدید امنیتی هدف این است که کاربران را فریب داده یا به سیستم های دفاعی نفوذ شود. حملات جستجوی فراگیر کاملا ساده و مستقیم است. به عنوان مثال آزمون و خطای فراوان برای واردکردن پسورد در یک شبکه ویژگی یک حمله سایبری با استفادع از جستجوی فراگیر است. شیوه هک نیز بدین ترتیب است.

یک نرم افزار سفارشی در عرض یک دقیقه هزاران ترکیب از رمزهارا امتحان کرده ک فرآیند هک را آسان میکند.

به بررسی مهم ترین روش های آسیب  و حمله به شبکه هایی کامیپوتری مرداختیم. حال نیز به بررسی مزایای امنیت شبکه میپردازیم.

افزون بر جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز به اطلاعات و مدل های مختلف هک کردن نمی توان مزایای فراوان امنیت شبوه را نادیده گرفت.

امنیت شبکه نقطه قوت کسب و کار شما است.

  • مزیت اول: حفظ سرمایه مالی

در استراتژی های مربوط به کسب و کار آمده است همواره آینده نگری نسبت به واکنش آنی به اشکالات و مسائل پیش رو، مقرون به صرفه تر و اکونومیک تر است. چرا که به خطر افتادن امنیت شبکه ممکن است به از دست دادن کسب و کار بینجامد.

  • مزیت دوم: بهره وری زمان

ممکن است شما نیز به مانند بسیاری از افراد فکر کنید کارهایی که برای تقویت ارتفا سیستم دفاعی شبکه انجام می شود زمان بیشتری میبرد. خب این تصور کاملا اشتباه است. چرا که هرگونه عیب و ایراد در اطلاعات به طور جدی بهره وری و آینده کسب و کار شما را تحت الشعاع خود قرار میدهد.

  • بهبود فعالیت شبکه

قطع به یقین شبکه امن بهره وری بیشتر و عملکرد بهینه تری دارید

  • کاهش خسارات

یک  شبکه امت و قوی در برابر آسیب ها خسارت کمتری می بیند.

اما در برابر آسیب های رایج امنیتی در شبکه چه میتوان کرد؟

کارهای بسیاری در حوزه اقدام عمل وجود دارد که شما به عنوان یکی از صاحبان کسب و کار باید به آن ها اشراف داشته باشید

  • سیستم عملیاتی ارتقا یافته
  • انتی ویروس
  • کنترل دسترسی ها
  • Public cloud storage
  • فیلتر محتوای وب
  • Back up
  • Firewall

 

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما