سئو و معجزه آن بر رشد سایت ها و کسب وکارها ۱

سئوچیست-پارمونت

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو  شاه کلید رشد هر سایت وکسب وکار اینترنتی محسوب میشود،  آیا شما از اهمیت سئو سایت اطلاع دارید؟ آیا در وب سایت شما اصول سئو رعایت شده است؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی اهمیت سئو در رشد سایت ها بپردازیم. با پارمونت همراه باشید.

سئو پارمونت

در طراحی سایت، تولید محتوا، بک‌لینک‌ها، لینک سازی و… همه بهینه سازی برای موتورهای جستجو نام دارند.. خوب است بدانید که به عدد افسانه ای (۱,۸ میلیارد) یعنی  بیش از ۱,۸۰۵,۲۶۰,۰۱۰ وب‌سایت توسط  پایش وب سرور Netcraft در ژانویه ۲۰۱۸، در شبکه جهانی اینترنت ثبت شده.

این به معنای شروع رقابتی سخت و دشوار است در سطحی وسیع! اما چگونه می توان در این رقابت چالش برانگیز ماند و به رقابت ادامه داد؟ اهرم پیروزی شما سئو است. برای آن‌که در این رقابت  به عنوان یکی از بهترین‌ها باقی بمانید، باید به بهینه سازی وب سایت خود بپردازید.

تاریخچه سئو

بیایید کمی به تاریخچه سئو نگاهی بیاندازیم.

موتورهای جستجو به ما کمک میکنند که به جستجوی کلیدواژه‌ای که در ذهنمان است برسیم و به وب‌سایتی که شامل آن کلید واژه باشد، دسترسی پیدا کنیم. دهه ۹۰ میلادی، آغاز پیدایش سئو بود به بیان بهتر زمانی که موتورهای جستجو برای اولین بار به وجود آمدند، به موازات پیدایش موتورهای جستجو زمزمه‌هایی مبنی بر بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو نیز به گوش می‌رسید و در نهایت منتهی به ایجاد سئو شد . حالا سئو قوانینی که توسط موتورهای جستجو تعیین می‌شوند و ما برای بالابردن رتبه وب‌سایت خود ملزم به رعایت آن‌ها هستیم. امروزه، بهبود سئو سایت یک استراتژی اساسی برای بازاریابی است و بال پرواز کسب وکارهای دیجیتال.

بهینه سازی پارمونت

سئو چیست؟

برای درک چگونگی کارکرد سئو و چیستی سئوسایتدر ابتدا  باید بدانیم که موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند،لذا باید درکی عمیق از  user intent یا آنچه کاربر نیاز دارد، داشته باشید و هم‌چنین بدانید که کاربران چگونه جستجو میکنند. سئو باعث افزایش بازدید وب‌سایت درنتایج جستجوی ارگانیک (غیرپولی) موتورهای جستجو و گوگل می شود و بدین ترتیب ترافیک وب‌سایت به طور کیفی و کمی افزایش ‌یابد.

موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو محتوای وب‌سایت‎ها را ایندکس می‌کنند تا بتوانند براساس الگوریتم‎های مختلف رتبه بندی خود، تصمیم بگیرند. اما آیا الگوریتم‌های موتورهای جستجو قابل تشخیص هستند؟ پاسخ این سوال واضح نیست

جالب است بدانید که گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه‌بندی سایت ها استفاده می‌کند. در این میان ما تنها چند مورد را می‌شناسیم. مانند محتوای با کیفیت، بک‎لینک‎ها یا لینک‎های پشتیبان، مسائل فنی از قبیل سرعت سایت و… را فقط هوش مصنوعی گوگل میداند.

بهینه سازی و سئو پارمونت

مراحل اصلی فرآیند سئو

کلمات کلیدی در سایت ها که برای موتورهای جستجو بهینه سازی می شوند به کاربران این امکان را فراهم می کنند که به راحتی با موتورهای جستجو به نتیجه برسند.

برای راحت‌تر شدن کار و رسیدن به نتایج بهتر، سئو وب‌سایت را به سه دسته اصلی تقسیم بندی میکنیم

سئوتکنیکال(Technical SEO)

 سئو تکنیکال، پایه و اساس استراتژی سئو است و اولین مرحله از فرآیند سئو وب‌سایت است.

 البته ارتباطی با محتوای وب‌سایت و روش‌های ارتقا آن ندارد و صرفا فرآیند خزیدن ربات‌ها به وب‌سایت‌ و اضافه کردن محتوا (index) به موتورهای جستجو را آسان‌تر می‌کند.

  • سئو تکنیکال از فناوری امنیتی ssl استفاده می‌کند. فناوری SSL با ایجاد لینک رمز گذاری شده بین سرور وب و مرورگرها، اطلاعات را حفظ میکند
  • در سئو تکنیکال ریسپانسیو سایت برای گوگل اهمیت دارد. اگر وب‌سایت شما روی نسخه موبایل به خوبی نمایش داده شود یک نکته مثبت برای وب‌سایت شما به حساب می‌آید و رتبه سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • سرعت صفحه، فاکتور مهمی در افزایش رتبه از موتورهای جستجو می باشد. سئو تکنیکال سرعت صفحه را افزایش می‌دهد.
  • سئو تکنیکال با ایجاد نقشه سایت xml، مسیر را برای ربات‌های خزنده موتورهای جستجو مشخص می‌کند. همچنین اطلاعاتی راجع به آخرین اصلاحات و به روز رسانی ها و اولویت‌های آن نشان می‌دهد.

سئو بهینه سازی پارمونت

سئو داخلی (on page_ seo)

 مرحله دوم از بهینه سازی سئو داخلی است. حوزه کار سئو داخلی بر روی محتوا و هر آنچه در داخل وب‌سایت بارگذاری می‌شود، مثل محتوا، تصاویر، و… برقرار است. برخلاف سئو خارجی و سئو تکنیکال، تمرکز اصلی سئو داخلی ایجاد شرایطی است که موتورهای جستجو بتوانند معنی و مفهوم اصلی مطالب شما را با کلمات کلیدی درک کنند .البته توجه به این نکته ضروری است که، بهینه سازی محتوا، قسمتی از سئو داخلی است، البته با نام سئو محتوا نیز شناخته می‌شود.

سئو داخلی فاکتورهای مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهد که رعایت آن‌ها به بهینه سازی سایت‌تان کمک می‌کند و به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

محتوای صفحه(content):

محتوا وظیفه دارد کاری کند تا وب‎سایت در موتورهای جستجو رتبه بالاتری را کسب کند. با استراتژی و نظم محتوا تولید کنید. این محتوا باید بتواند کاربر را مجذوب کند ، منحصر به فرد باشد و کپی نباشد. محتوا باید به قدری جذاب باشد که کاربر حتی فرصت پلک زدن نیز نداشته باشد و مخاطب را پای سیستمش میخکوب کند. این روش هم بر نرخ پرش(bounce rate) اثر گذاراست  و هم ترافیک موتورهای جستجو را به سمت وب‎سایت هدایت میکند و از همه مهم‌تر! کاربران را به مشتریان دائمی تبدیل می‌کند.

محتوای تولید شده لزوما نباید متن باشد و  می‌تواند در شکل‌های متفاوتی ظاهر شود. محتوای تولیدی می‌تواند به صورت متن، عکس، ویدئو، فایل صوتی، اینفوگرافی و یا ترکیبی از همه این‌ها باشد.

در حالت کلی، می‌توان سئو محتوا را در حوزه‌های گوناگونی تولید کرد، که شامل پست‌های وبلاگی، صفحات آماری مانند صفحه ” درباره ما”، صفحه محصولات مانند صفحاتی که در مورد محصولات یک کارخانه و یا.. صحبت می‌کند و صفحه ورود در یک وب‌سایت باشد. محتوا هرچه که باشد باید بتواند باعث ارتقا رتبه وب سایتتان شود.

 

اما به هر قیمتی؟

در اخرین مطالعاتی که روی تعداد کلمات به کار رفته شده در یک متن انجام شده، نشان می‌دهد محتوای بلند در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو بهتر عمل می‌کنند و رتبه بالاتری را در نتایج جستجوی گوگل کسب می‌کند.

اما آیا باید به هر قیمتی محتوای بلند تولید کرد؟ منظور این نیست که تنها به دلیل داشتن محتوای طولانی، مجاز هستید که از هزاران کلمه بی محتوا و بی هدف استفاده کنید، بلکه محتوای بلند زمانی با ارزش است که پر از مفهوم بوده و برای کاربر مفید باشد. به بیان بهتر محتوای کاربر پسندی باشد

کیفیت بر کمیت برتری دارد. برای بهینه سازی محتوای بلند می‌توان از فهرست یا لیستی از آنچه قرار است پیش روی خواننده قرار بگیرد تهیه کنید و آن را در ابتدای صفحه قرار دهید، تا او را از گمراهی هدف رها کنید.

 

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما