چرا پشتیبانی شبکه در سازمان ها اهمیت دارد؟

پشتیبانی شبکه در سازمان ها

امروزه تمامی کسب وکارها برای ارتباطاتسازمانی خود و برای به اشتراک گذاشتن منابع و ارتباط یکپارچه یک سازمان و شرکت، نیاز به شبکه دارند. طراحی، راه اندازی و پشتیبانی شبکه یک امر بسیار تخصصی است. انجام آن بدون داشتن دانش و مهارت کافی منجر به بروز خطا و ناکارآمدی شبکه به مرور زمان خواهد بود و هزینه زیادی را به بار خواهد آورد. زیرساخت‌ها و طراحی برای یک سازمان با توجه به چارچوب و سیاست‌های آن سازمان پیاده‌سازی می‌شود. بنابراین اکثر شرکت‌ها و موسسات اقدام به برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شبکه کرده و این خدمات را به شرکت‌های متخصص مانند پارمونت واگذار میکنند.

شبکه چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

شبکه، به مجموعه ای که قادر به اشتراک‌گذاری اطلاعات به شکل معناداری با یکدیگر هستند گفته می شود. شبکه کامپیوتری یعنی کامپیوترها، ابزار و اشیایی هستند که اطلاعات را به شکل قابل درک به اشتراک می‌‎گذارند به بیانی ساده‌تر، یک شبکه کامپیوتری، شامل گروهی از سیستم‌های کامپیوتری و دیگر تجهیزات سخت افزاری کامپیوتری می‌باشد که از طریق مجراهای ارتباطی به یکدیگر اتصال پیدا میکنند تا امکان اشتراک‌گذاری منابع اطلاعاتی را میان کاربران شبکه ایجاد کنند.

مقصود از راه اندازی شبکه در سازمان ها چیست؟

  1. حفظ و بهبود سرعت اینترنت
  2. افزایش امنیت اطلاعات سازمانی
  3. تعیین میزان دسترسی کارمندان
  4. تعیین میزان دسترسی کارمندان به اطلاعات سازمان
  5. جلوگیری از اختلالات ایمیل در سازمان
  6. افزایش بهره وری سازمان با پیش گیری از مشکلات احتمالی در دستگاه ها
  7. جلوگیری از مشکلات اینترنتی، سخت افزاری و نرم افزاری

اهمیت نصب و راه اندازی و پشتیبانی شبکه

یک ساعت قطعی شبکه یا کندی اینترنت یا اختلال در شبکه به معنای تعطیلی کسب و کار در آن یک ساعت است. خطرات عدم پشتیبان‌گیری و ویروس‌ها نیز دغدغه مهمی محسوب می شود و ممکن است کل کسب و کار شما در معرض خطر قرار بگیرد.

راه اندازی شبکه 

راه‌اندازی شبکه درون سازمانی شامل طراحی، نصب و پیاده سازی و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری است که از اصلی ترین خدمات شبکه های کامپیوتری است. هدف از راه اندازی شبکه های کامپیوتری ایجاد ارتباطی یکپارچه بین سیستم های کامپیوتری برای قسمت های مختلفی مثل: دیتا و اطلاعات، تصویر، صدا، فیبرنوری ، امنیت و…  است.راه اندازی یک فن آوری نرم افزاری و یا سخت افزاری جدید در سیستم های کامپیوتری یک سازمان یا شرکت می تواند کار بسیار سختی باشد، و سپردن این کار به یک فرد غیر متخصص می تواند عواقب زیانباری را به دنبال داشته باشد. بهترین کار سپردن آن به یک شرکت متخصص در زمینه پشتیبانی شبکه های کامپیوتری است.

خدمات اکتیو شبکه

خدمات اکیتو شامل سرویس‌ها و نرم‌افزارهایی می باشد که نیازهای سازمان را در جهت بالا بردن سرعت انجام امور اداری و تجاری، بالا بردن راندمان کاری، بالا رفتن سطح کیفی و کمی کار برطرف می‌کنند.

خدمات پسیو شبکه

خدمات پسیو شبکه به معنی کابل کشی و ایجاد اتصالات شبکه و … می باشد. طراحی و اجرای کلیه پروژه های پسیو شبکه برای سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک, طراحی و اجرای اتاق سرو, نقشه شبکه های کابلی و وایرلسی, طراحی مسیر کابل کشی و ترانکینگ, پیاده سازی تجهیزات زیرساختی شبکه ,رفع ایرادات پسیو شبکه می باشد.

برقراری ارتباط بین ساختمان های مختلف یک سازمان

بدون شک برقراری ارتباط بین شعب و دفاتر یک سازمان به منظور استفاده مشترک از منابع سازمان و تبادل امن اطلاعات در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه موجب افزایش کارایی و بهره‌وری منابع انسانی می‌شود. بهترین راه حل برای برقراری یک ارتباط امن و پایدار شعبات یک سازمان درون شهری استفاده از ارتباط رادیویی و لینک‌های بیسیم برای انتقال اطلاعات است.

اتاق سرور و اهمیت آن در سازمان!

اتاق سرور محل ذخیره اطلاعات حیاتی سازمان است. همچنین سرویس دهی از این نقطه انجام می پذیرد. پس عملکرد صحیح این اتاق بسیار حائز اهمیت می باشد. برای مدیریت شبکه موجود نیاز به اتاق سرور بیش از هر امکان دیگری ضرورت خواهد یافت. اتاق سرور برای امنیت فیزیکی شبکه مورد نیاز است. علاوه بر این، کنترل محیط تنها با نگهداری از سرور امکان پذیر است. شاید بتوان گفت اتاق سرور می تواند از یک سرور کوچک تشکیل شده باشد و یا مجموعه ای از سرور ها باشد که دیتا سنتر های بزرگ را تشکیل می دهد. البته باید خاطر نشان کرد که نحوه نگهداری از سرور باید به صورت استاندارد باشد تا زمینه های امنیتی حفاظت از سرور به درستی انجام شود.. این امکانات برای آن است که اطلاعات داخل سرور از هر گزندی در امان باشد. در هر سازمانی مهم ترین منابع آن، اطلاعات داخل سازمان است که باید به صورت محرمانه نگهداری شود. از این رو می توان گفت یک اتاق سرور باید در فضایی باشد که از خطر آتش، سیل، زلزله و موارد مشابه آن بر حذر باشد.

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما