مهم ترین نقاط آسیب پذیری شبکه های کامپیوتری چیست؟

امنیت شبکه پارمونت

شبکه های کامپیوتری همواره با خطر از بین رفتن داده ها مواجه است. طبق آمار حدود بیش از ۴۰ درصد شرکت‌ها از مسئله تلفات کلی داده‌ها رنج می‌برند و با آن دست و پنجه نرم میکنند. ۳۰ درصد این شرکت‌ها با این اتفاق کسب وکار خود را رها کرده و به ساز و کاری جدید روی می آورند.  دلیل عمده و اصلی از بین رفتن اطلاعات در یک سازمان کابل کشی پرخطر زیرساختهای شبکه است. اشتباهات کوچک زیرساختی که به سادگی امنیت شبکه شما را به خطر می اندازد.

 

امروزه امنیت شبکه از اهمیت زیادی برخوردار است. بدیهی است که سازمان ها عموما از عهده مشکل قطعی شبکه‌های خود برنمی ایند.پس بدیهی است که حفظ امنیت شبکه خود را برون سپاری کنند.

خسارت ناشی از قطع بودن یک ساعت شبکه را تا میلیون ها تومان  برآورد می‌شود.ای این رو اثرات دراز مدت قطعی های ناگهانی و طولانی مدت اغلب می‌تواند چشمگیر باشد.

عوامل موثر در کاهش امنیت شبکه سازمانها

فاکتورهای انسانی
خطاهای اتصال غیرقابل نمایش و نقایص انسانی اغلب منجر به قطعی شبکه و تلفات داده‌ها می شود. یک شخص غیر مجاز اتصال یک کانکتور را قطع می‌کند یا اشتباه و بی دقتی رخ می‌دهد، یا فردی یک اتصال کابل را دستکاری می‌کند یا یک پچ کورد را به یک جک اشتباه متصل می‌کند.
مطالعات تایید می‌کند که تنها هفت درصد از تلفات داده‌ها توسط ویروس‌های کامپیوتری ایجاد می شود، اما ۴۴ درصد از خطاهای سخت افزاری ناشی می‌شوند و ۳۲ درصد به دلیل خطای انسانی است

 

بدون ایمیل، اینترنت، شبکه؟ هرگز
با استفاده از سیستم های امنیتی، که در عین حال ساده و موثر هستند، از شبکه خود در برابر تداخل های غیر ضروری میتوانید محافظت کنید.بدیهی است که با اقدامات احتیاطی مناسب، به ویژه در مناطقی که تعداد زیادی از مردم به آن دسترسی دارند، بسیاری از مشکلات حل شده و حتی در میزان هزینه ها بیشتر صرفه جویی می‌شود
بالاترین سطح امنیتی را می توان بعدها نیز نصب کرد، که امکان ارتقاء شبکه موجود و اجزای آن را فراهم می‌کند. ردیابی خطا و تداخلات ناشی از اشتباهات پچ کردن را می‌توان با ساده ترین روش انجام داد.

 کدگذاری رنگی
کدگذاری بصری در کانکتورها، جفت کننده‌ها و پلتفرم‌ها، خطر اشتباهات را کاهش می‌دهد و اتصال صحیح پچ کوردهای مسی و فیبر نوری را پشتیبانی می‌کند.

 محافظت در هنگام وصل (Plug-in) پورت

محافظت در هنگام اتصال یک پچ‌کورد و کانکشن ماژول به کمک دوقطعه که بر روی هر کدام از آنها نصب می‌‌شود، انجام می‌گیرد. پچ کردن ناقص در برنامه‌های کاربردی حساس با استفاده از ترکیب کدگذاری رنگی و مکانیکی سطح ۲، امنیت به طور مؤثرتری حفاظت می‌شود. محافظ پلاگین می‌تواند بعداٌ نصب شود یا در صورت سفارش مونتاژ شده بر روی کابل‌های پچ کورد تحویل شود.

 

– محافظت در هنگام قطع اتصال (Plug-out) پورت
محافظت مکانیکی در هنگام قطع اتصال (Plug-out) پورت در این سطح دارای مکانیزم قفل کردن است. پچ کردن مجدد تنها با یک کلید مناسب ممکن است. در این سطح امنیت شبکه جدا کردن غیر عمدی و غیر مجاز کابل‌های پچ مسی و فیبر نوری ممکن نیست.

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما