وظایف کارشناس پشتیبانی شبکه

تیم پشتیبانی شبکه پارمونت شاخص

 مدیران هر سازمان و صاحبان هر کسب وکاری می دانند که بدون داشتن یک شبکه بی نقص و تیم پشتیبانی شبکه حرفه ای نمی توانند بر روی کسب و کار خود تمرکز کنند از این رو لازم است که این دو مورد پیوسته را دست کم نگیرند و با دقت بالا بهترین تیم پشتیبانی شبکه را برای طراحی، راه اندازی و پشتیبانی شبکه خود انتخاب کنند. اما وظایف تیم پشتیبانی شبکه چیست؟ پارمونت را تا انتهای این مقاله همراهی کنید

کارشناسان پشتیبانی شبکه در بخش پشتیبانی موظفند که از سیستم‌ها مراقبت کنند به نحوی که سازمان ها و صاحبان کسب و کار مقرون به صرفه‌ترین هزینه نگهداری شبکه را در داشته باشند. کارشناسان شبکه درک عمیقی از مزایا و معایب زیربنایی شبکه های کامپیوتری مختلف دارند. در ادامه به مهمترین وظایف کارشناس پشتیبانی شبکه خواهیم پرداخت:

  • نظارت بر شبکه‌ سازمان 
  • پشتیبانی شبکه و سخت افزار
  • آموزش کارکنان برای استفاده از سیستم‌ها یا نرم افزارهای جدید
  • اطلاع از روش تجارت کارفرمایان و نیازهای کاربران شبکه
  • جمع آوری اطلاعات از پرسنل در رابطه با نحوه عملکرد سیستم‌ها
  • مستندسازی تجهیزات و سرویس های موجود در شبکه
  • شناسایی مشکلات شبکه 
  • بررسی دوره‌ای سرویس‌ها و نرم‌ افزارهای شبکه از نظر سلامت عملکرد
  • تهیه گزارش از وضعیت شبکه و تجهیزات آن

وظایف تیم پشتیبانی شبکه

مزایای پشتیبانی شبکه

شما با بستن قرارداد پشتیبانی شبکه هنگامی می‌توانید به اهمیت پشتیبانی پی ببرید  که هم در زمان صرفه‎جویی کنید و هم زیرمجموعه خود را به عالی ترین شکل ممکن مدیریت کنید و ضمن جلوگیری از مشکلات در وقت و سرمایه نیزصرفه جویی کنید. 

شما میتوانید با کمترین قیمت از خدمات پشتیبانی شبکه برای کسب و کار سازمان و یا شرکت خود استفاده کنید.

توصیه مدیران با تجربه برون سپاری این مسئولیت است. اکثر مدیران از سپردن این وظیفه به یک فرد و امضای قرارداد با او پشیمان هستند. دلایلی زیادی برای این موضوع وجود دارد. استخدام یک فرد که به تمامی حوزه های IT سازمان شما تسلط کافی داشته باشد بسیار سخت به نظر میرسد. مدیران سازمان ها به منظور افزایش کارآیی و کاهش هزینه های نگهداری نصب و پشتیبانی شبکه سازمان ، همیشه کیفیت بالای خدمات یک شرکت باتجربه و متخصص را به خدمات ارزان قیمت یک شخص ترجیح میدهند و به خوبی مطلع هستند که تخصص های فراوان امور خدمات نگهداری از شبکه به قدری حساس است که یک تیم حرفه ای  و باتجربه باید به آن رسیدگی کنند

 

کاربرد پشتیبانی شبکه چیست؟

سازمان هایی که دارای کارخانه، دفتر مرکزی و یا شعب مختلف می باشند  بابت یکپارچگی اطلاعات نگرانی نخواهند داشت. همه این مجموعه ها در قالب یک شبکه کامپیوتری میتوانند اقدام به انتقال و تبادل اطلاعات  کنند.

تیم پشتیبانی شبکه پارمونت

مراحل راه اندازی و پشتیبانی شبکه چیست؟

 

  • بررسی وضعیت فعلی سازمان یا شرکت

 اگر تا کنون اقدام به راه اندازی شبکه نکرده اید تیم پشتیبانی با بررسی وضعیت موجود و نیاز سنجی مدیران سازمان اقدام به طراحی شبکه کامپیوتری سازمان شما خواهد نمود. اگر قبل از این اقدام به راه اندازی شبکه کامپیوتری سازمان خود نموده اید تیم تخصصی ما با بررسی شرایط موجود و تشخیص نواقص (مشکلات زیر ساختی و سخت افزاری موجود) گزارش جامع و کاملی از مشکلات به مدیران سازمان ارائه خواهد شد.

 

  • برطرف کردن مشکلات فعلی شبکه

در این مرحله با مشورت با مدیران سازمان و ارائه یک برنامه جامع و مقرون به صرفه عملیات رفع نواقص موجود اجرا خواهد شد. تشخیص صحیح مشکلات شبکه کامپیوتری سازمان شما و اقدامات استاندارد به صورت چشمگیری راندمان شبکه سازمان را بهبود خواهد بخشید. رفع مشکلات مربوط به تجهیزات و سخت افزار از طریق تعمیر و یا تعویض اولویت کار در این مرحله خواهد بود. 

  • پایدارسازی شبکه 

با توجه به لزوم پایداری شبکه کامپیوتری ما به شما این اطمینان را خواهیم داد که همواره در دسترس شما خواهیم بود. تیم پشتیبانی شبکه  با برنامه ریزی دقیق و مشخص و داشتن چک لیست های بررسی منظم و مانیتورینگ دقیق شبکه شما امکان خطا را تا حد امکان پایین آورده و گزارشات مستمر خود در خصوص وضعیت شبکه را به اطلاع مدیران سازمان خواهد رساند.

خدمات تیم پشتیبانی شبکه

نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به مشتریان 

خدماتی که کارشناسان برای رفع مشکلات شبکه شما ارائه می‌دهند بدین نحو است:

· تیکت زدن:

در این روش کارفرما مشکلات خود را اعم از شبکه، نرم افزاری، سخت افزاری از طریق سیستم ارسال تیکت به صورت کتبی با کارشناسان در میان می‌گذارند و آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت آنلاین میدهند.

 

· گفتگوی تلفنی:

 بعضی از مشکلات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری باید به صورت تلفنی به کارشناسان توضیح داده شود و یا بالعکس ،کارشناسان نیزبرای حل برخی مشکلات رایج، می‌توانند مشتریان را به صورت تلفنی راهنمایی کنند.

· ریموت زدن:

کارشناسان برای حل بعضی از مشکلات لازم است تا به سیستم مورد نظر از راه دور با نرم افزارهایی که مخصوص این کار می‌باشند دسترسی داشته و به اصطلاح ریموت زده و مشکل کاربر را حل کنند.

· مراجعه حضوری کارشناس

در این حالت لازم است  کارشناس به صورت حضوری در محل اقدام به ارائه خدمات نماید و مشکلات آنان را به صورت حضوری حل کند.

اگرحضور کارشناس پشتیبانی شبکه  در محل کارفرما الزامی باشد حالت های خدمات رسانی بدین ترتیب است:

حالت‌های حضور کارشناس در محل مشتری

ساعت‌های بسته به نوع درخواست کارفرما به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود:

 پشتیبانی شبکه جهت رفع مشکل:

کارشناس لزوما زمانی به محل مشتری خواهد رفت که مشکل را حل کند

پشتیبانی شبکه نیم روز:

کارشناس به اندازه یک نیم روز کاری در محل مشتری حضور خواهد داشت و به بررسی سیستم ها و مشکلات آن خواهد پرداخت.

 پشتیبانی شبکه تمام وقت:

تکنسین در این حالت مانند یک کارمند در محل مشتری به صورت تمام وقت خواهد بود.تکنسین پشتیبانی ، بر اساس نیاز مشتری حداقل یک روز تا حداکثر تمام روزهای کاری در یک ماه در محل مشتری  ممکن است حضور داشته باشد.

 

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما