پشتیبانی شبکه چیست؟ چه کسانی به پشتیبانی شبکه نیاز دارند؟

پشتیبانی شبکه پارمونت

فرض کنید، شبکه‌ای با اطلاعات مهم، در اختیار دارید. اگر مشکلی فنی، شبکه شما را تهدید کند یا یک هکر، به هر نحوی، سعی کند به اطلاعات شبکه شما نفوذ کند، با چه کسی تماس می‌گیرید، او را در جریان می‌گذارید و در جهت برطرف کردن مشکل شبکه، از وی درخواست کمک می‌کنید؟ احتمالا مجبور به سپردن شبکه، به یک انسان ناشناس و غیرقابل اعتماد، می‌شوید؛ راه‌حل این مشکل، در دستان ماست. لازم است که پشتیبانی شبکه را در سازمان خود جدی بگیرید.

پارمونت پشتیبانی شبکه

اگر شما، صاحب یک شبکه هستید، قطعا به یک پشتیبان فنی شبکه، احتیاج دارید. پشتیبان شبکه، بهترین فرد شما در حفظ امنیت و سلامت شبکه است. با این کار، شما فاتحه تمام مشکلات فنی شبکه‌تان را خوانده‌اید. اما اصلا پشتیبان شبکه، کیست؟ و چه وظایفی دارد؟ آیا با پشتیبان شبکه و سرور، تمامی مشکلات فنی شبکه، قابل حل خواهد بود؟ ما در این مقاله، به تمامی سوالات شما در حوزه پشتیبانی شبکه، مختصر و مفید، پاسخ داده‌ایم. پس تا پایان این مقاله، با پارمونت همراه باشید.

پشتیبانی شبکه

متخصص پشتیبان شبکه، کیست و چه وظایفی دارد؟

تکنسین پشتیبان شبکه، یک متخصص فناوری اطلاعات است که وظیفه نگهداری و عیب‌یابی شبکه را بر عهده دارد. به‌طوریکه اگر شبکه یا سیستم شما، دچار مشکل شود، پشتیبان شبکه، درجهت رفع این مشکل، می‌کوشد. این افراد، در زمینه‌هایی همچون سیستم‌های اطلاعاتی، بازیابی اطلاعات، مدیریت شبکه و مدیریت بیسیم تخصص دارند. برخی از این افراد، مدیریت فیبر نوری، روترها، سوئیچ‌ها و شبکه‌های بیسیم را مدیریت می‌کنند. یک متخصص پشتیبانی شبکه، می‌بایست زیرساخت شبکه را نصب و نظارت کند

پشتیبانی شبکه و سرور

وظایف و لیست کارهای روزانه یک پشتیبان شبکه

وظایف معمول و روزانه یک مهندس پشتیبانی شبکه، عبارت است از:

  • نصب سخت افزارهای جدید، مانند سرورها، چاپگرها، ایستگاه‌های کاری رایانه و…
  • تنظیم حساب‌های کاربری، مجوزها و گذرواژه‌ها
  • نظارت بر امنیت همه سیستم‌ها، به خصوص اینترنت و نصب آنتی ویروس.
  • رفع کامل خطاهای شبکه
  • تعمیر و نگهداری شبکه
  • پشتیبانی از مخاطبان و افرادی که از شبکه استفاده می‌کنند.

نکته: معمولا در شرکت‌های بزرگ، یک پشتیبان شبکه وظیفه بخش خاصی از شبکه را بر عهده می‌گیرد، اما در شرکت‌های کوچک‌تر، پشتیبان شبکه مسئولیت پشتیبانی کامل شبکه را برعهده می‌گیرد.

 

چگونه یک پشتیبان شبکه قابل اعتماد و حرفه‌ای پیدا کنم؟

همان‌گونه که در ابتدای مقاله، به این موضوع اشاره کردیم، یک فرد، به عنوان پشتیبان شبکه، مسئولیت کامل نگهداری از شبکه را به صورت روزانه، برعهده دارند. از آنجایی که شبکه، یک سیستم بسیار حساس و مهم برای سازمان و شرکت است؛ اعتماد به افراد ناشناس، به عنوان پشتیبان شبکه و سرور، کار پرخطری است؛ اما ما پیشنهاد ویژه‌ای برای حل این مشکل داریم. تیم (نام تیم نوشته شود) با بهره‌گیری از افراد باتجربه و حرفه‌ای، آماده ارائه هرگونه خدمات پشتیبانی شبکه و سرور به شما عزیزان است. با سپردن شبکه خود به ما، دیگر لازم نیست نگران امنیت و مشکلات فنی آن باشید. تیم ما تمامی خدمات پشتیبانی شبکه را با قیمتی بسیار مناسب، تحت پوشش قرار می‌دهد.

نگهداری و پشتیبانی شبکه

در این مقاله، سعی کردیم به سوالات و ابهامات شما در خصوص پشتیبانی شبکه، پاسخ دهیم. انتظار می‌رود با بهره‌گیری از این اطلاعات، بهترین انتخاب را در جهت نگهداری و ایمنی شبکه خود، انجام دهید.

از اینکه ما را تا اینجا همراهی کردید، سپاس‌گزاریم.

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما