چرا امنیت شبکه برای کسب و کارها اهمیت دارد

امنیت شبکه و اهمیت آن در کسب و کارها

ضعف های امنیتی همواره یکی از وسوسه انگیزترین انگیزه ها برای هکرها بوده است.از سال ۱۰۱۶ تا سال ۲۰۱۷ بنابر گزارشات مرکز سرقت منابع در آمریکا شاهد ۱۴۷۹ مورد دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مهم کسب و کارها به دلیل ضعف در امنیت شبکه مواجه بوده ایم. رقمی شگفت انگیز که در مقایسه با سال های گذشته ۴۴% رشد داشته است.افزون بر این اتفاق هولناک متخصصان آی تی پیش بینی میکنند که تا اتتهای سال ۲۰۲۰ تکنولوژی های مدرن نیز مانند هوش مصنوعی، iot  و رایانش ابری که با سرعتی باورنکردنی رو به رشد است؛ با ناکارآمدی و ضعف های بیشتری در معبارهای امنیت شبکه مواجه شویم. این آمار نگران کننده است و رفته رفته اهمیت امنیت شبکه برای کسب و کار کوچک و بزرگ را افزایش میدهد. این نکته را فراموش نکنید که طعمه اصلی حملات سایبری، کسب و کارهای کوچک و خصوصی هستند.

در ادامه با پارمونت همراه باشید چرا که قصد داریم مهم ترین نکات در امینت شبکه برای همه کسب و کارها را مطرح کنیم.

امنیت شبکه به چه معناست؟

امنیت شبکه در کسب و کارها

به بیان کلی هدف از امنیت شبکه تاکید بر شیوه ها و فناوری هایی است که یک کسب و کار برای حفاظت و نگهداری از زیرساخت it  می باشد.

این زیرساخت از داده ها، برنامه ها، شبکه های وب، نرم افزارها و سخت افزارهایی که در کسب و کار شما به کار گرفته شده اند تشکیل می شود.

بررسی تاثیر مدیریت کارآمد سیستم های آی تی

  1. تضمین امنیت تمام دارایی های دیجیتال شامل وب سایت، حساب های کاربری، صفحات پرداخت و لزوم قابل اعتماد بودن و تطبیق پذیری بالا
  2. حفظ امنیت و اعتبار کسب و کار شما و مدیریت آن

چرا امنیت شبکه اهمیت دارد؟

اهمیت امنیت شبکه در کسب و کارها_ پارمونت

البته بستگی دارد این سوال را از جه کسی بپرسیم؟ اما درحالت کلی امنیت کاربردی در شبکه به این معنی است که کسب و کار شما می تواند تمام خدمات و سفارشات مدنظر کاربران و مشتریان را به صورت زنده تامین کند. از آن جایی که اهمیت امنیت داده ها و داده های شخصی افزایش می یابد، لازم است اخلاق دیجیتال  در کسب و کارها نیز دجار تغییراتی شود

امروزه رسانه های دیجیتال حرف اول را در دنیا می زنند پس امنیت شبکه اطلاعات نیز اهمیت بسیاری دارد. در واقع کاملا درست است که استارتاپ های کوچک تا غول های بزرگ صنایع کسب و کار جهان در دنیا به آن اهمیت میدهند. به نحوی که امنیت شبکه  را هسته خدمات خود تلقی می کنند. هم جنین بسیاری از مردم توقع دارند خدمات روزمره، تراکنش ها و …. به راحتی در دسترس آن ها قرار بگیرد.

دنیای دیجیتال و فناوری اطلاعات محکوم به پیشرفت است. پس اگر یک کسب و کار نتواند این توقع را براورده کند مشتریان خود را از دست خواهد داد. تامین امنیت شبکه کامپیوتری افزون بر جلوگیزی از حملات سایبری سازمان یافته باعث بهینه سازی و رشد کسب و کار شما می شود.

 امنیت شبکه و بررسی آمار مربوط به آن

  • بیش از نیمی از ترافیک اینترنت جهان توسط موبایل ها ایجاد می شود.
  • پنجاه‌وشش درصد از ترافیک اینترنتی ایجاد شده توسط موبایل اا توسط منابع خودکاری همچون ربات‌­ها، عملیات هک کردن، اسپم‌­ها و هویت­‌های جعلی ایجاد می­‌شود.
  • تقریباً ۷۳ درصد از حملات سایبری گزارش شده با اهداف مالی انجام‌شده و در غیر این صورت، به‌عنوان طرح و برنامه­‌های باج افزاری شناخته‌شده‌­اند.
  • روزانه تقریباً ۴۰۰۰ حملۀ باج افزاری اتفاق می‌­افتد.
  • به طور متوسط یکی از هر ۱۳۱ ایمیل حاوی نرم‌افزارهای مخرب است که محتویات ایمیل­‌ها ان ها حاوی ویروس یا بدافزارها است.
  • تقریباً ۴۶ درصد از مشتریان معتقدند که در صورت داشتن یک تجربۀ دیجیتال ناخوشایند و یا مشکوک و یا حتی در حالت سخت گیرانه‌­تر، صرفاً در صورت شنیدن دربارۀ تجارب ناخوشایند و یا مشکوک دیجیتال، دیگر از یک کسب‌وکار خاص خرید نخواهند

خدمات امنیت شبکه به شرح زیر است:

امنیت شبکه های کامیپورتری در سازمان ها_پارمونت

کسب‌وکار مختل یا منحل شده:

حتی حملات سایبری کوچک نیز قابلیت آن را دارند که کسب‌وکار شما را مختل کنند و موارد گوناگون، از اطلاعات مالی گرفته تا فهرست مختل شدۀ موجودی کالا را تا از کار افتادن تمام و کمال کارکردهای دیجیتال پیش ببرند.

دیتای از دست رفته:

شاید بتوان گفت از دست رفتن وجه کسب‌وکار کمترین نگرانی شما طی حملات سایبری خواهد بود. در چنین شرایطی، حریم خصوصی مشتریان و سازمان و همچنین اطلاعات مربوط به کسب‌وکار شما و اطلاعات حساس به خطر خواهند افتاد.

 

جریمه­‌های نقدی و حقوقی:

در کنار ملزم شدن به ارائۀ گزارشی صحیح از عمق و جزئیات یک حملۀ سایبری، ممکن است کسب‌وکار شما با برخی جریمه‌­های «سوء مدیریت» مشخص شده از سوی دولت مواجه شود و از طرفی نیز، ممکن است به موجب تخطی از قانون، گواهینامه‌­های استاندارد شما باطل شوند.

 

شکست کسب و کار

تنها تعداد محدودی از مشتریان به شرکتی که رزومۀ آن به سبب سوء مدیریت دیجیتال خدشه‌دار شده اعتماد می­‌کنند. این مسئله مستقیماً سود و زیان و قابلیت انعطاف‌پذیری شما را تحت تأثیر قرار میدهد.

 

انواع حمله های سایبری به زیر ساخت آی تی کسب و کار ها

حملات شبکه ای

هکرهای مجرب قابلیت آن را دارند که نقاط ضعفی همچون پسوردهای ضعیف،سیستم‌­های عملیاتی منسوخ و یا حتی نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس ناکارآمد را در فرآیندها و شیوه­‌های دفاعی شبکۀ شما جستجو کنند. این هکرها در ادامه به‌منظور مستقر کردن ویروس­‌ها و یا سرقت مستقیم اطلاعات به چنین نقاط ضعفی نفوذ می‌­کنند. شدیدترین حملات شبکه­‌های ریسک استخراج اطلاعات در سطح نامحدود را اعمال می­‌کنند که بدین طریق، برای انجام اصلاحات نیاز به بازیابی مجدد اطلاعات است.

 

 

حملات اجتماعی

هکرها و یا ربات­‌های برنامه‌ریزی‌شده قابلیت آن را دارند که خصوصاً از طریق ایمیل و یا در قالب ترافیک پنهان وب‌سایت‌ها پیام­‌هایی را برای کارمندان شما ارسال کنند. هدف آن‌ها مجاب کردن کارمندان به افشای پسوردها و ورود به سیستم، کلیک بر روی یک لینک، باز کردن یک فایل و یا دانلود محتوایی است که به‌ظاهر مورد اطمینان بوده و برای موفقیت کسب‌وکارها ضروری جلوه می‌­کند.

 

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما