چرا لینک سازی داخلی سایت ها برای گوگل اهمیت دارد؟

لینک سازی داخلی پارمونت

لینک‌سازی داخلی سایت یک فرآیند مهم برای سئو داخلی سایتها محسوب میشود. به بیان بهتر برای اینکه  محتوای شما رتبه بگیرد نیاز به لینک سازی دارید. آن هم از نوع داخلی! خزنده های گوگل همیشه در حال جستجوی بهترین صفحات و پستهای لینک شده به مکانهای دیگر هستند. لینک‌ه داخلی محتوای مرتبط با یکدیگر در سایتتان را به یکدیگر وصل کرده و اینگونه گوگل متوجه ساختار وبسایت شما میشود. لینک‌سازی می‌تواند باعث شود که بتوانید صفحات و پستهایی که لینک‌های با ارزش تری نسبت به بقیه دارند، را به گوگل ارائه دهید. بنابراین اعمال یک استراتژی برای لینک‌سازی داخلی سایت یک الزام محسوب میشود تا از این طریق بتوانید سئو سایت خود را ارتقا دهید. برای توضیحات بیشتر با پارمونت همراه باشید.

 

گوگل چرا به لینک سازی داخلی اهمیت میدهد؟

خزنده های گوگل با استفاده از لینک‌ها( انکرتکستی که به یک صفحه در وب اشاره دارد)  محتوایی که بر روی سایت شما قرار دارد را پیدا می‌کند وبه وسیله این لینکها ارزش محتوای شما را سنجیده و بررسی میکند.

 

محتوای مرتبط باهم

خزنده های گوگل لینک‌های داخلی و خارجی سایتها را توسط یک ربات که به آن ربات گوگل می‌گویند، شناسایی میکند؛ سپس به صفحات اصلی سایت وارد شده و شروع بررسی صفحات و دنبال کردن اولین لینک می‌کند. گوگل با دنبال کردن لینک‌ها  ارتباط میان صفحات مختلف را بر اساس محتوا پیدا کند. بدین ترتیب گوگل میفهمد که کدام‌یک از صفحات در سایت شما موضوعات یکسان یا حتی مشابهی دارند.

لینک‌های باارزش

علاوه براین گوگل متوجه روابط بین محتوای سایت می شود و ارزش یک صفحه را بین تمام لینکهای موجود در صفحه پخش میکند. صفحه اصلی هر سایتی با ارزش ترین صفحه است چرا که بیشترین بک لینک ها را دریافت میکند. می توان گفت، جدیدترین پست وبلاگ شما بیشترین لینک‌ باارزش را دریافت می کنند. اگر این لینکها از صفحه اصلی سایت  به پست رفته باشند گوگل سریعتر از وقتی که از سایر صفحات باشد آن ها را شناسایی میکند.

زمانی که یک پست لینک‌های با ارزش زیادی را دریافت میکند، آن پست نیز به عنوان یک پست باارزش توسط گوگل شناخته می شود. علت این مساله این است که گوگل متصور است هنگامی که یک صفحه که بیشترین لینک را دارد پس بسیار مهم تر از بقیه صفحات است.

 

نحوه ساخت استراتژی موثر برای لینک سازی داخلی موفق

ارزیابی و تقویت استراتژی لینک‌ سازی داخلی برای سئو بسیار مهم است. چرا که با لینک‌سازی داخلی صحیح، میتوان اطمینان حاصل کرد که گوگل متوجه روابط بین صفحات داخلی سایت و همچنین ارزش صفحات شما خواهد شد.

زمانی که یک محتوا (متنی_تصویری_ویدئو_پادکست و..) آماده میکنیم قصدمان این است که آن را در رتبه های اولیه جستجوی کلمات کلیدی ببینیم. گوگل متصور است که مقاله اصلی دارای بیشترین اطلاعات با تعداد کلمات بالاتر از بقیه مقالات در مورد یک کلمه کلیدی خاص است.

می توان نتیجه گرفت که گوگل رتبه محتوایی که طولانی تر است و لینک بیشتری دریافت کرده را از محتوایی که کوتاهتر است و در مورد کلمه کلیدی خاصی نوشته شده است بالاتر قرار میدهد. دقت کنید که از بالای صفحه لینک سازی را باید آغاز کنید و حتما یک بک لینک اصلی را در ۱۰۰کلمه اول قرار دهید.

پس دانستیم که لازم است برای پست‌ها و صفحات مرتبط با یک موضوع خاص لینک سازی بکنیم، آنگاه محتوای اصلی شما بیشترین اعتبار را از دیگر صفحات دریافت می‌کند. سپس گوگل این صفحه را با ارزشتر از دیگر صفحات دانسته و رتبه بهتری به آن میدهد.

لینک دهی به پست های مشابه

برای لینک دهی داخلی، کار خود را از یک بلاگ میتوانید آغاز کنید و لینک های داخلی را به دسته‌بندی پستها اضافه کنید. این کار به رتبه گرفتن در موتورهای جستجو کمک میکند.

اضافه کردن لینک به دسته و تگ ها باعث می شود که گوگل ساختار وبلاگ شما را بهتر فهمیده و ترافیک بیتشری را روانه سایت شما میکندو بدین ترتیب به بازدیدکنندگان کمک می‌کند پستهای مرتبط را راحت تر پیدا کنند.

لینک به آخرین پست محبوب

بهتراست که به پستهایی که در وب سایت شما محبوب تر یا تازه‌تر هستند لینک داخلی دهید. این پستها جزء بهترین پست‌ها هستند که می‌توانند در سایدبار قرار بگیرند تا در همه صفحات به کاربران نشان داده شود.

لینک‌های نوفالو

احتمالا شما لینک‌هایی دارید که برای سئو وب سایت شما اهمیت زیادی ندارند. اگر شما یک لینک ورود (لاگین) برروی صفحه اصلی دارید، نیازی نیست لینک‌های مهم را به صفحه ورود (لاگین) خود بفرستید. به این دلیل که این صفحه نیازی به رتبه بالا در نتایج جستجو ندارد.

شما برای جلوگیری از اینکار و از دست رفتن لینک‌های باارزش می‌توانید با استفاده از برچسب (تگ) “نوفالو” از گوگل بخواهید که این لینک ها را پیگیری نکند، بدین صورت لینک‌های باارزش از بین نمی‌رود.

فراموش نکنید که افزودن برچسب “نوفالو” به این معنا نیست که صفحات مورد نظر نمی‌تواند در نتایج جستجو دیده شود. اگر شما نمی‌خواهید صفحات یا پست هایتان در نتایج جستجو نمایش داده شوند، باید برای آنها یک برچسب بدون شاخص (NO-index) نیز اضافه کنید. برچسب “بدون شاخص” به این معنی است که گوگل نباید این صفحه را شناسایی کند و همچنین نباید محتوا را در فهرست نتایج جستجو نمایش دهد.

انکر تکست

زمانی که تصمیم گرفته‌اید که کدام لینک باید از یک صفحه به صفحه دیگر برود و کدام صفحه‌ها باید لینک دریافت کنند، بسیار با اهمیت است که انکر تکستها را هم درست انتخاب و به کار ببرید. انکر تکست متن قابل کلیک برای کاربران است. به طور مثال، متن انکرتکست زیر شامل دوتا لینک داخلی، “link schema” و “paid links” میباشد:

وجود بیش از حد انکر تکست در یک صفحه، برای وب سایت شما بسیار مضر باشد. بهینه سازی بیش از حد به معنی کی ورود استافینگ(Keyword stuffing)  است.

امروزه گوگل بسیار هوشمند شده است و محتوای قبل و بعد یک کلمه کلیدی را متوجه میشود و شما دیگر نمی‌توانید یک واژه کلیدی را به راحتی به محتوا اضافه کنید. بنابراین برای افزودن کلمه کلیدی باید با احتیاط پیش بروید و این نکته را در نظر بگیرید که برای تمام کلمات کلیدی تان نباید از لینک استفاده کنید.

محتوای خود را لینک کنید!

بدون لینک، محتوای شما نمی‌تواند رتبه دریافت کند! بااستراتژی لینک‌دهی درونی، می‌توانید نشان دهید که کدامیک از محتواها به یکدیگر مرتبط هستند و کدامیک از مقالات شما آموزنده‌تر و با ارزش‌تر هستند.

اگر از این دستورالعمل‌ها در پست هایتان استفاده کنید، گوگل و کاربران سایت شما را بهتر درک می‌کنند، این امر باعث افزایش احتمال رتبه‌بندی سایت شما خواهد شد.

در ابتدای راه حتما در مورد لینک سازی داخلی خود یک استراتژی بچینید و اگر سایت شما هنوز راه اندازی نشده  می توانید براساس مطالب بالا یک استراتژی کاملا استاندارد پیاده سازی کنید.

 

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما