چگونه آپدیت محتوای سایت به افزایش رتبه سایت کمک میکند؟

برروزرسانی محتوا پارمونت

آپدیت کردن محتوا سایت از کارهایی است که در افزایش اعتبار سایت بسیار موثراست. در این گفتار به بررسی  اهمیت بروزرسانی مطالب سایت در سئو خواهیم پرداخت. هم چنین راه‌ های آپدیت محتوا را عنوان خواهیم کرد. با پارمونت بمانید

محتوای جدید بنویسیم یا محتوا قدیم را آپدیت کنیم؟

این موضوع  بسیار مهم است چرا که ممکن است برای شما هم سوال شود؛ چرا یک مطلب جدید ننویسم؟

جواب دادن به این سوال در سال گذشته یا سال انتشار مطلب می‌تواند نسبت به امسال متفاوت باشد.

جوابی که در سال گذشته برای این سوال داشتیم:

زیبایی و دسته‌بندی بهتر سایت

خوب است بدانید که همه‌چیز به موضوع کسب و کار شما بستگی دارد پس در ابتدا لازم است بررسی کنید آیا مطلبی دارید که قابل آپدیت شدن باشد یا خیر. برای توضیح بهتر به این مثال توجه کنید.

این پیش فرض را در ذهن خود داشته باشید که شما یک مطلب درباره نحوه راهنمای خرید یک محصول دارید. یک مطلب جامع درباره ویژگی های محصول نوشته‌اید حالا قصد دارید بعد از ۶ ماه  قیمت آن محصول را مجددا تغییر دهید. دراصل محتوا مطلب سایت شما تغییری نکرده و فاکتور متغیر در این مطلب قیمت محصول است.

یا بیایید اینگونه به مساله نگاه کنیم. آیا وجود چندین مطلب با عنوان مشابه در سایت شما جالب است؟ پاسخ واضح است! خیر

وجود چندین مطلب که تنها تاریخ درج شده در عنوان‌ آن‌ها متفاوت است. پیشنهاد می کنم که در این مدل مطالب بهتر است که همان مطلب را بروزرسانی کنید. و تاریخ آپدیت را عنوان کنید.

ویژگی جالب  این کار این است که کاربران و مخاطبان سایت همیشه یک مطلب جامع را در اختیار دارد. به بیان بهتر می‌داند که مطلب به صورت مرتب بروزرسانی خواهد شد. دیگر لازم نیست برای پیدا کردن مطلب جدید با قیمت‌های جدید، به جستجو در سایت بپردازد. این از جوابی که در سال گذشته می‌توان به این سوال داد.

جوابی که امسال برای این سوال داریم:

جلوگیری از ایجاد صفحات زامبی و کاهش آن ها

در جدیترین تغییرات الگوریتم‌ فلوریدا۲ گوگل موضوعی تحت عنوان صفحات زامبی (ZOMBIE PAGES) عنوان شد. صفحات زامبی، صفحه‌هایی هستند که بازدیدکننده‌ای ندارد. صفحاتی که بی‌دلیل بر روی سایت شما قرار گرفته‌اند و اضافه هستند

مساله این صفحات زائد، این است که نه‌تنها برای سایت شما مفید وکاربردی نیست. بلکه به سایت  و محتوا شما هم ضربه می‌زند.

در واقع باید تلاش کنید که تعداد این صفحات بدون بازدید و بی کیفیت را در سایت کم کنید یا حذف کنید؛ یا به‌سراغ آپدیت محتوا و مطالب سایت بروید.

آپدیت محتوا پارمونت

بررسی تاثیر واهمیت بروزرسانی محتوا در سئو

بروزرسانی و آپدیت مطالب سایت، باعث میشود اعتبار سایت در گوگل افزایش یابد. ناگفته نماند که این هم جز مواردی است که به‌تنهایی قرار نیست کاری  برای افزایش رتبه در گوگل کند اما ترکیب آن در کنار عوامل دیگری مانند رعایت اصول سئو و نوشتن محتوا جامع می‌تواند برای شما مفید باشد.

میدانید! گوگل به سایت‌هایی که مطالب جدیدتری نسبت به سایر سایت‌ها تولید می‌کنند، امتیاز بیشتری اهدا می‌کند. برای درک بهتر در یک صفحه نتایج، اگر همه سایت‌ها، مطلب‌شان مربوط به سال گذشته باشد و یک سایت، محتوایی جدید، با شرط رعایت اصول سئو و کیفیت منتشر کند؛ با قدرت می‌تواند از بسیاری از سایت‌ها با مطلب قدیمی پیشی گرفته و در جایگاه اول قرار بگیرد.

به عنوان مثال یک سایت تازه تاسیس را ببینید. سایت‌های بسیاری که به‌تازگی فعالیت خودشان را شروع می‌کنند، در بسیاری از کلمات کلیدی با رعایت اصول و کیفیت فنی لازم، می‌توانند خیلی راحت تر وسریع تر از سایت‌های قدیمی رتبه‌ کسب کنند. پس نتیجه میگیریم مطلب جدید می‌تواند یک عامل موثر و قوی برای رتبه‌بندی سایت‌ها است.

حال شما با آپدیت کردن مطالب قدیمی خود و آپدیت تاریخ انتشار آن می‌توانید، این شانس را داشته باشید که رتبه‌های اول نتایج جستجو را از آن خود کنید.

حال سوال این است که چه ‌زمانی وقت آپدیت محتوا است؟

  • آپدیت متغیرها

اگر یک سری مطالب در سایت شما وجود دارد که یک سری عامل متغیر، مثل قیمت دارند. لازم است که آن‌ها را در بازه‌های زمانی مشخص آپدیت کنید.

  • تکمیل مطلب و محتوا

در بسیاری از اوقات بیشتر حجم آپدیت محتوا و مطلب در همین دسته است. ممکن است، محتوایی که در سایت منتشر میکنید کامل نباشد. یعنی امکان افزودن قسمت‌های جدید به آن وجود داشته باشد و آن را به‌شکل کامل‌تر و جامع‌تری بتوان منتشر کرد.

بهترین روش برای آپدیت محتوا، افزودن مطالب جدید، عنوان‌ها و زیرعنوان‌هایی است که قبل تر در مطلب شما نبوده است. در هر حوزه‌ای که فعالیت کنید، بعد از گذشت حداقل ۳ ماه تا ۱ سال، اخبار و اطلاعات جدید در خصوص آن موضوع منتشر می‌شود. با استفاده از این اطلاعات و اخبار می‌توان مطلب را کامل‌تر کرد.

  • اکتیو کردن صفحات!

باید مسیری را طی کنید که صفحات زامبی سایت شما کم باشد و یا در بهترین حالت اصلا وجود نداشته باشد. برای همین، با آپدیت محتوا می‌توانید صفحات زامبی سایت خود را به چرخه سئو بازگردانید.

وقتی کسی به یک صفحه خاص از سایت شما سر نمی‌زند، لابد اشکالی وجود دارد. یا  می توان گفت از لحاظ تکنیکی مطلب شما کیفیت ندارد یا کاربردی نیست. پس برای رفع این موارد باید به آپدیت محتوا صفحات سایت خود روی بیاورید.

بروزرسانی محتوای سایت

چه زمانی نباید محتوا را آپدیت کرد؟

ما جوابی برای این سوال نداریم.  چرا که آپدیت محتوا همواره برای سایت شما مفید است. اما اگر از  لحاظ موضوعی دچار پراکندگی شوید بهتر است که محتوای جدیدی بنویسید. هر موضوعی را می‌توان به‌صورت کامل‌تر و جامع‌تر در سایت ارائه داد. اما قرار نیست که یک مطلب ، تا سه سال پس از انتشار بروزرسانی شود.

پس تا جایی که ممکن است موضوع را بسط دهید. اما دقت کنید که از موضوع اصلی فاصله نگیرید. همچنین از لحاظ تکنیکی کلمه کلیدی پراکنده نشود.

انواع روش های بروزرسانی مطلب

به طور کلی از دو روش می‌توان مطلب سایت را آپدیت کرد. آپدیت فنی و آپدیت محتوا.

آپدیت فنی مطالب

تغییر و ایجاد عنوان‌ها

هدف از آپدیت فنی چک و بررسی دوباره ساختار محتوا است. آیا در مطلب خود از هدینگ‌ها (HEADING) یا عنوان‌ها استفاده کرده‌اید؟ بر اساس اهمیت آن‌ها را مرتب کرده‌اید؟ پس مجددا مطلب خود را نگاه کنید و عنوان‌ها را بررسی کنید و از کلمات کلیدی خود در عنوان‌ها استفاده کنید.

عنوان سئو و متا دیسکریپت

برای آپدیت محتوای سایت لازم است که توضیحات اصلی خود را نیز برای موتورهای جستجو هم آپدیت کنید. منظور تغییر دادن عنوان سئو و توضیحات متا است.

برای نشان دادن و مشخص کردن آپدیت مطلب هم می‌توانید در پرانتز عبارت‌هایی مانند (آپدیت شد) یا (بروزرسانی جدید) را اضافه کنید. همچنین اگر مطلب شما مربوط به روز و تاریخ خاصی است بهتر است آن را در عنوان اضافه کنید. برای مثال (آپدیت۱۳۹۹)

توضیحات متا را می‌توانید برای اطلاع‌رسانی محتوا آپدیت شده تغییر دهیدو در آن موضوعاتی که به مطلب اضافه شده را بنویسید.

بروزرسانی تاریخ انتشار

قبل از بروزرسانی مطلب لازم است که تاریخ انتشار مطلب را به تاریخ جدید روز تغییر دهید. اینگونه از لحاظ فنی مطلب شما یک مطلب جدید محسوب میشود تا دوباره در نتیجه جستجوهای گوگل قرار بگیرد.

آپدیت محتوا مطالب

افزودن توضیحات متنی

مهم‌ترین نکته در خصوص آپدیت محتوا سایت همین موضوع است. یعنی لازم است که با انتشار محتوای متنی جدید، مطلب خود را به روزرسانی کنید.

برای مثال یک عنوان جدید را به مطلب خود اضافه کنید. اگر تا کنون مطلب شما تنها در مورد فواید و مضرات گیلاس بود، یک عنوان جدید برای مثال فوایدگیلاس برای گروه سنی خاص یا بیماری خاص را بیافزایید.

در اصل هدف این است که سعی کنید که تعداد کلمات مقاله را زیاد کنید. به عنوان‌ها بیافزایید و از آن ها استفاده کنید. برای پیدا کردن ایده برای نوشتن محتوا بیشتر هم می‌توانید، عنوان قبلی مطلب خود را در گوگل جستجو کنید. سپس از کلمات کلیدی جستجو شده مرتبط، موضوعات فرعی مرتبط را پیدا کنید. و درباره آن‌ها بنویسید.

این مورد  باعث افزایش اعتبار مطلب شما در گوگل می‌شود پس اهمیت بسیاری برای شما دارد. چرا که وقتی یک کاربر در جستجوها به نتیجه نمی رسد، کلمه کلیدی مرتبط را جستجو می‌کند. حال اگر شما در خصوص کلمات کلیدی مرتبط محتوای جدید تولید کرده و منتشر کنید؛ گوگل ارزش صفحه شما را ارتقا می‌دهد. از همین رو توصیه می‌شود در خصوص موضوعات پیرامون نیز بنویسید.

با استفاده از کلمات کلیدی که به آن‌ها کلمات کلیدی هم‌خانواده می‌گویند، اعتبار مقاله خود را افزایش دهید. بهتر است از این کلمات کلیدی در تگ‌های H استفاده کنید.

اضافه کردن تصویر

صرفا افزودن تصویر کاربرد و تاثیر چندانی ندارد. اما هنگام نوشتن محتوا متنی جدید و آپدیت کردن مطلب، بهتر است از تصاویر جدید هم استفاده کنید. بدیهی است که اضافه شدن بندهای جدید به مطلب، تصاویر جدید هم لازم است.

افزودن فایل پی‌دی‌اف

افزودن یک فایل تصویری ویدیویی، صوتی و یا فایل پی‌دی‌اف، از دید گوگل یک امتیاز مثبت است. مخصوصا مطالبی که در انتهای آن‌ها فایل‌ پی‌دی‌اف قرار گرفته؛ به‌دلیل اینکه مشابه سایت‌های علمی است، از دید گوگل معتبرترند.

اضافه کردن مولتی مدیا

اگر توضیحات جدیدی برای ارائه ندارید، می‌توانید همان محتوا را به فرم‌های دیگر ارائه دهید. بهترین روش‌ پیشنهادی، ساخت ویدیو است.

اگر امکانات جهت فیلم‌برداری و ساخت یک ویدیو را دارید فرصت را از دست ندهید. آینده وب به سمت ویدیو و تصویر می رود اما در غیر این صورت حتی افزودن توضیحات صوتی روی اسلایدهای یک پاورپوینت هم می‌تواند یک فایل ویدیویی تاثیرگذار باشد.

علاوه بر فایل ویدیویی، فایل صوتی هم می‌توانید استفاده کنید. البته اثرگذاری ویدیو بیشتر است. اما تولید و ساخت پادکست هم در درازمدت می‌تواند برای شما موثر باشد.

انتشار و توزیع محتوا

وقتی که موضوع جدیدی به محتوای خود افزودید و مطلب مجدد در سایت بازنشر شد. حال به سراغ توزیع دوباره محتوا بروید.

در چند وب انجمن یا سایت‌هایی که به شما اجازه انتشار محتوا می‌دهند، مطلب خود را منتشر کنید و به صفحه خود لینک دهید؛ همچنیندر رسانه‌های اجتماعی، سایت و کسب و کار اینترنتی خود هم لینک مطلب آپدیت شده را بیفزایید.

 

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما