چگونه سایتی متناسب با علاقه کاربران طراحی کنیم؟

طراحی سایت پارمونت

سایت و درگاه های اینترنتی جایگاه بسیار قابل توجهی در رشد کسب وکارها دارند. به طور کلی زمانی که برای یک کسب و کار سایتی وجود داشته باشد؛ آن کسب و کار را معتبر می دانیم. برای ترغیب صاحبان کسب وکارها برای ایجاد یک صفحه اینترنتی و یک وب سایت اینگونه می گوییم: حتی وقتی که خواب هستید درآمد کسب کنید. اما سایتی که منجر به درآمد و جذب کاربر شود چه ویژگی هایی دارد؟ با پارمونت همراه شوید.

دیزاین سایت پارمونت

یک قانون نانوشته برای طراحی سایت وجود دارد که می گوید یک سایت هنگامی موفق است و می تواند کاربر را به خریدار و مشتری تبدیل کند که در کمتر از ۷ ثانیه بتواند آن را به خود جذب کند.

یعنی سایتی موفق است که در کمتر از ۷ثانیه کاربر را به مشتری تبدیل کند. چنین سایتی چه ویژگی هایی دارد؟ سایتی که کاربر پسند باشد و قابل استفاده.

اگر سایت کسب وکار شما برای کاربران ورودی از گوگل و موتورهای جستجو قابل استفاده نباشد؛ اصطلاحا می گوییم کاربرپسند نیست. پس نمی تواند منجر به فروش و رشد کسب وکار شود.

بیایید بررسی کنیم که چه سایتی کاربرپسند و قابل استفاده است.

دیزاین سایت پارمونت

 

سایت کاربرپسند:

یک سایت استاندارد ویژگی های بسیاری دارد اما در راس ویژگی های یک سایت استاندارد، کاربرپسندبودن قرار دارد. اگر یک سایت پیچیده باشد هیچکس نمی تواند از آن استفاده کند در نتیجه از لیست جستجوهای بعدی کاربر حذف خواهد شد. یعنی اگر کاربر در جستجوهای بعدی دوباره با این سایت برخورد کند از ورود به آن خودداری میکند. بدین ترتیب نرخ کلیک سایت کاهش پیدا میکند.

به این نکته مهم توجه کنید که طراحی وب سایت و ایجاد صفحات اینترنتی نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود.  اگر وب سایت شما دارای کاربری قابل پسند نباشد، شما هیچ سودی از سرمایه گذاری خود کسب نخواهید کرد. در ادامه به ویژگی های سایت کاربرپسند خواهیم پرداخت.

سرعت سایت:

هرروزه به تعداد کسانی که به اینترنت دسترسی پیدا می‌کند افزایش پیدا میکند، اما بسته به اتفاقات مختلف ممکن است سرعت اینترنت این افراد کمتر یا بیشتر باشد. پس اینکه سایت شما با هر سرعتی در کمتر از ۷ ثانیه بالا بیاید ، فاکتور مهمی در رنکینگ آن است.

پس در طراحی وب سایت دقت کنید که آن را سبک و روان طراحی کنید. تا مشتریان و بازدیدکنندگان را راضی نگهدارید. هم چنین کاربران بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کنید.

کدنویسی HTML

در نوع کدنویسی سایت ها نسخه هایی خاص از کدهای HTML وجود دارند که به علت دیر بروزرسانی شدن، سخت افزارها آن را پشتیبانی نمیکنند. به بیان بهتر بعد از یک سال از ارائه این تکنولوژی ها امکان حضور در بازار را پیدا میکنند. پس بهتر است از تکنولوژی های جدید در کدنویسی سایت خود استفاده کنید.

محتوای سایت

محتوا، پادشاه است. این جمله کلید و مهم را همه ما درباره محتوای سایت های اینترنتی شنیده ایم. چرا که محتوای یک سایت نقش کلیدی در جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری دارد. محتوا، مهم ترین فاکتوری است که مورد توجه موتورهای جستجو قرار میگیرد. هم چنین مهم ترین عاملی است که بازدیدکنندگان آن را می بینند و توسط آن جذب می شوند.

محتوای وب سایت چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ بصری باید بتواند سریع و فوری روی بازدیدکنندگان اثر بگذارد. جذابیت در تمامی صفحان سایت باید وجود داشته باشد. اگر وب سایت جذاب باشد می توان انتظار داشت که کاربر دوباره بازگردد.

 

رنگ

رنگ ها نقش کلیدی در طراحی سایت ایفا می کنند. تمامی اجزای سایت مانند دکمه ها، اسلایدرها، عکس ها و CTA ها باید رنگ مخصوص داشته باشند. همچنین از پشتیبانی روانشناسی بهره مند باشند. رنگ ها بیشتر از آن چه به نظر می رسد بر قابلیت کاربری سایت اثرگذارهستند. در انتخاب رنگ ها دقت کنید که در کنارهم تلرانس و هارمونی مناسبی داشته باشند. اگر رنگ های موجد در سایت خیلی تند یا جیغ باشند، می توانند باعث هیجان زدگی کاربر وخروج آن از سایت بشود.

این ۴ نکته مهم در طراحی سایت هرچند ابتدایی به نظر می رسند اما کاربرد و اهمیت بسیاری دارند. چرا که بسیاری از طراحان وب سایت ها در عین سادگی به آن ها توجه نمی کنند. این نکات را در طراحی سایت جدی گرفته و به کار ببرید تا نتیجه آن را در کسب وکار خود ببینید.

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما