چگونه صفحه فرود را بهینه سازی کنیم؟

همه ما درکمپین های تبلیغاتی نام لندینگ را شنیده ایم. لندینگ پیج به صفحه ای در وب گفته می شود که یک کاربر بعد از دیدن تبلیغات در هر جایی بر روی یک لینک یا دکمه (cta) کلیک می کنند و به صفحه خرید یا جمع آوری اطلاعات راهنمایی می شوند. برخلاف دیگر صفحات یک سایت که ممکن است هدف های زیادی داشته باشد، یک لندینگ پیج تنها بر یک هدف فوکوس میکند تا در نهایت با یک دکمه که call to action یا اصطلاحا CTA گفته می شود به هدف نهایی خود برسد. اما چگونه یک صفحه فرود می تواند موفق باشد؟ بررسی این مساله در پارمونت! همراه ما باشید.

طراحی صفحه فرود پارمونت

عوامل موفقیت یک صفحه ورود

یک صفحه فرود هنگامی موفق است که بهینه سازی شده باشد تا کاربران را به سمت اقدام هدایت کند. اما این مهم چگونه اتفاق میفتد؟

طراحی و چیدمان صفحه با هدف بهینه سازی صفحه فرود :

یکی از مهم ترین مسائلی که لندینگ پیج را بهینه سازی میکند طراحی و چیدمان آن است. تجربه کاربری عالی صفحه لندینگ تاثیر بسیاری بر افزایش اقدام کاربران دارد.در ادامه بیشتر بررسی میکنیم.

  • تیتر اصلی صفحه :

تیتر اولین چیزی است که مخاطب وکاربر در برخورد با محتوای ما میبیند.  پس تیتر سرنوشت صفحه و محتوای آن را مشخص کند. به بیان دیگرعنوان صفحه باید کوتاه ، واضح و صریح باشد. یعنی کاربر باید بعد از خواندن تیتر بتواند موضوع اصلی صفحه را بداند و در مورد خواندن یا نخواندن محتوا تصمیم بگیرد.

  • عنوان فرعی صفحه:

اگر محتوای صفحه فرود عنوان فرعی داشته باشد، باید تمام مشخصاتی که در موضوع شماره ۱ را که گفتیم داشته باشد. افزون بر آن باید کمی جزئی تر از تیتر اصلی صفحه باشد تا بتواند به مخاطب در انتخاب کمک کند.

  • ادبیات و دستور زبان :

به این مساله توجه داشته باشید متن و محتوا تاثیر بسیاری در ترغیب کاربر به اقدام دارد پس نگارش متن و عناوین باید صحیح و جذاب باشد. غلط املایی و دستوری بیشتر به معنای بی سوادی  و بی دقتی تولید کننده محتوا است. گاهی کاربران با دیدن چنین مواردی ، خیلی سریع از پیج خارج می شوند و قید خواندن باقی متن را می زنند.

  • استفاده از نمادهای اعتماد:

یکی از فاکتورهای مهم که باعث افزایش نرخ تبدیل می شود وجود علائمی است که اعتماد کاربر را جلب می کند . نماد های اعتماد الکترونیکی و یا گواهینامه های معتبر در سایت می تواند به کاربر اطمینان ببخشد که سایت مطمئن است و می تواند در صورت بروز مشکل از نهاد های ذی ربط پیگیری کند.

  • دکمه CTA یا اقدام :

گذاشتن کلید های call to action  یا CTA مهم ترین روش برای هدایت کاربر به اقدام بعدی یا رفتن به صفحه اصلی است. قرار دادن آنها در صفحه در جای مناسب، با فونت مناسب و رنگ درست می تواند اثرات چشمگیری روی نرخ تبدیل داشته باشد.

البته به این مساله دقت کنید که در مورد تعداد این دکمه ها باید نهایت احتیاط را به عمل آورد. گاهی افزودن یک کلید بیشتر می تواند کاربر را از از اقدام اصلی دور کند. اگر میخواهید بدانید که کلیدهارا کجا قرار دهید  می توانید تست هایی مانند A/B  انجام دهید. البته این مساله بسته به نوع صفحه و فضای کسب و کار می تواند متفاوت باشد. یک ابزار مناسب برای این کار استفاده از ابزارهایی مانند  heatmap  یا hotjar است که نقشه اقدامات کاربر در صفحه را نشان می دهند.

در صورتی که محتوای طولانی برای مخاطب تدارک دیده اید می توانید برای یادآوری اقدام به مخاطب ، در طول صفحه چندین بار کلید اقدام را تکرار کنید. دقت داشته باشید که جملات روی کلیدها تکراری نباشند و محل آنها جای مناسبی از محتوا قرار گرفته باشد.

صفحه فرود پارمونت

  • کلمات مناسب روی CTA :

انتخاب واژه مناسب برای دکمه cta واقعا یک چالش سخت است. به طور مثال برخی کلمات مانند ” رایگان ” ، ” فوری” و … می توانند تشویق کننده باشند. نکته مهم در مورد متن اقدام این است که دقیقا به همان کار و یا صفحه منتهی شوند.

  • لینک ها :

لینک های موجود در صفحه گاهی از خود آن صفحه مهم ترند. تعداد لینک ها در هر صفحه نباید آنقدر زیاد باشد که حواس کاربر را پرت کند و نه آنقدر کم که نتوان کاربر را به سمت اقدام خاصی راهنمایی کرد

  • محتوای تصویری

قرار دادن  عکس ، ویدئو و … در یک صفحه می تواند به درک راحت تر محتوای صفحه کمک کند. هم چنین در بهینه سازی صفحه و هم بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید است.

  • لینک ها و کلید های مورد نیاز بالای صفحه:

طراحی منو در سایت باید به نحوی باشد که کاربران و مخاطبان بتواند همه آنچه که ممکن است به آن نیاز پیدا کند را در بالای صفحه و بدون اسکرول کردن بیابد. بنابراین در طراحی صفحه به وقت کاربر و حوصله او توجه کافی داشته باشید.

طراحی صفحه لندینگ پارمونت

 فاکتورهای موثر  SEO  در بهینه سازی صفحه فرود :

فاکتورهای مهمی مانند عنوان سئو ، توضیحات متا ، عنوان یا تیتر محتوا ، سئو در سطح صفحات HTML ، layout صفحات و عکس ها ، لینک های داخلی و خارجی ، سهولت استفاده از ویدئوها و عکس ها و در نهایت کلیدهای  CTA همه و همه از مواردی هستند که علیرغم  اهمیت در صفحه فرود در سئوی صفحه نیز اهمیت زیادی دارند. این موارد تلفیقی از سئو و UX  هستند که می بایست رعایت شوند.

تست هایی که در ارزیابی بهینه سازی صفحه فرود کاربرد دارند

یکی از بخش های مهم بررسی فرایند  بهینه سازی صفحه فرود ، چک کردن اثربخشی هر فاکتور بر روی نرخ تبدیل است. برای این کار می توان با ثابت نگه داشتن بقیه فاکتورها به ارزیابی یک مورد پرداخت. این کار با انجام تست A/B یا split test  ممکن است. گاهی نیز تست را می توان به شکل چند متغیره و به شکل پکیجی از گزینه های مختلف اثربخش بودن آن مجموعه فاکتور را ارزیابی نمود.

لندینگ پیج پارمونت

 Pop – up  یا pop – over  

پاپ آپ یا سیستم ظاهرشدن ناگهانی کاربردهای بسیاری در طراحی صفحات وب دارند. به همین ترتیب در صفحه ورود که به دنبال اقدامی هستیم بسیارکاربردی است. ما میتوانیم به دلایل متفاوتی روی صفحات فرود پاپ آپ ایجاد کنیم . اما به این نکته توجه کنید که لازم است که در استفاده از آنها دقت و وسواس زیادی به کار ببریم. بین چیزی که ما قصد داریم در pop- up به مخاطب بگوییم و راحت بودن او در صفحه باید یک تعادل برقرار باشد.چرا که پاپ آپ های مزاحم میتواند نرخ تعامل را کاهش دهد.

اگر به دنبال تکمیل لیست مخاطبان و اطلاعات شخصی آنها مثل ایمیل و … هستید Exit-only pop-over ها یا پاپ هایی که قبل از خروج باز می شوند ممکن است مخاطب پسند تر و حرفه ای تر باشند. یک تست A/B می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

سرعت لود شدن صفحات فرود

شاید عجیب باشد که بدانید اما مدت زمانی که طول می کشد تا صفحت فرود شما که حاوی پیام مهمی از کسب وکار شماست لود شود روی بسیاری از شاخص های  سایت شما مانند زمان ماندن، bounce rate  و تجربه کاربری تاثیر بگذارد. با توجه به اینکه الگوریتم های جدید گوگل روی mobile- first index  تاکید دارند و بسیاری از بازدید کنندگان از اسمارت فون ها استفاده می کنند، اهمیت سرعت لود شدن صفحه چند برابر شده است.

 

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما