برترین مرورگر سال ۲۰۱۹

فایرفاکس بعدازدو ماه رشد پیاپی ، سهم خود را در بین کاربران به دست آورد و توانست  به دوران اوج خود برگردد.مرورگر منبع بازی که  تنها مرورگر بزرگ متعهد به استفاده از یک موتور رندر است، که  بر اساس Blink یا Google عمل نمی کند.براساس امار نرم افزار Net Applications ارائه دهنده خدمات وب، سهم فایرفاکس در سه ماهه ی ژانویه سه درصد افزایش یافت و به ۹.۹٪ رسید. این دومین ماه متوالی افزایش رشد کاربران است و فایرفاکس رابه جایگاهی که در ژوئن بود برگردانده است.

دستاوردهای فایرفاکس قابل توجه است، با اینکه این مرورگر عنوان خطرناک را در ماه نوامبر دریافت کرد، میزان استفاده کاربران به زیر ۹٪ کاهش یافت. اگرکاهش میانگین سرعت ۱۲ ماهه ادامه پیدا میکرد، فایرفاکس تا آگوست ۲۰۱۹   در پایین تر از ۷ درصد قرار میگرفت.

افزایش دو ماه گذشته این پیش بینی را تغییر داده است. میانگین ۱۲ ماهه، اگر ادامه یابد، همچنان باعث کاهش اشتراک سهم فایرفاکس خواهد شد، اما سرعت آن بسیار کندتر است: مرورگر باید در طول این سال بیش از ۹٪ باقی بماند، تا در ژانویه ۲۰۲۰ در بالای این نوار قرار گیرد.اگر موزیلا فایرفاکس برای بازیابی، بتواند سهم کاربران خود را حفظ کند، تلاش هایش برای احیای مرورگر – از ابتدای ماه نوامبر ۲۰۱۷ فایرفاکس کوانتوم آغاز خواهد شد. آنچه مشخص نیست این است که آیا این کار به سادگی اجازه می دهد که فایرفاکس زنده بماند یا اینکه می تواند زمانی که این مرورگر در جایگاه دوم (پس از IE قرار دارد) یک چهارم از سهم جهانی را ازان خود کند یاخیر؟سازنده مرورگر پیامی دارد که ممکن است در سال ۲۰۱۹ تکرار شود: در ویندوز، به زودی تنها مرورگر بزرگ موجود در فن آوری های غیر Google خواهد بود. در ماه دسامبر، مایکروسافت اعلام کرد که موتورهای رندر خانگی و جاوااسکریپت خود را برای کسانی که توسط Chromium، که پروژه ای منبع باز تحت هدایت گوگل است، رها خواهد کرد. موزیلا قبلا از آن استفاده کرده است ومی گوید مردم باید فایرفاکس را دانلود و سعی کنند این کار را دوباره تکرارکنند.برنامه های کاربردی مانند Net  کاربران را با شناسایی رشته مرورگرهایی که کاربران برای دسترسی به وب سایت های مشتریان برنامه ریزی می کنند، محاسبه می کنند. این شرکت به جای آنکه کاربر را شمارش کند، جلسات بازدید کننده را ترجیح می دهد. به عبارت دیگر، داده های Net Applications به بهترین شکل نشان دهنده فعالیت کاربر است.

 

IE غرق می شود،  اما Edge خیر

مرورگرهای مایکروسافت – اینترنت اکسپلورر (IE) و Edge – نیز در ماه ژانویه به زمین خوردند، و تقریبا دو دهم درصد آن را نیاز داشتند تا سهم خود را به ۱۲.۶٪ افزایش دهند.این افزایش بی سابقه بود، اما یک ماه صعود روند افزایشی ایجاد نمی کند.این افزایش تنها محدود بهEdge بود، که با نیمی از افزایش به ۴.۶ درصد افزایش یافت، یعنی تعداد ۱۱ درصد از کاربران ویندوز ۱۰ در ماه ژانویه در مرورگر اینترنت پر سرعت بودند. رقم بعدی یک متریک مهم است، چرا که نشان دهنده شور و شوق (یا عدم آن) برای استفاده از مرورگر ویندوز ۱۰ استتصمیم مایکروسافت برای به دست آوردن “Perfect Chromium” با Edge – به طور موثر باعث کنار گذاشتن کروم و پیوستن به آن با ساخت یک doppelgänger – شرطی بود که مرورگر می تواند تحت آن استراتژی زنده بماند و حتی رشد کند. سوال این است که آیا تا به امروز، مایکروسافت تکنولوژی ها را سوئیچ خواهد کرد.از سوی دیگر، IE در ماه گذشته تقریبا چهار دهم درصد افزایش یافت و به ۷.۹٪ رسیده بود و این مرورگر کمترین میزان استفاده  را در سراسر جهان در حدود ۹ درصد از تمام رایانه های شخصی ویندوز رادر ژانویه داشتمایکروسافت به خوبی از مارپیچ پایین اینترنت اکسپلورر استقبال می کند، زیرا این مرورگر تنها برای حفظ میراث در شرکت ها ساخته شده است. در حقیقت، اطلاعات دقیقی وجود دارد مبنی بر این که مایکروسافت به محض اینکه Edge Full Chromium را ایجاد کند.IE را از بین خواهد برد،

کروم سهم بیشتری به دست می آورد …

برنامه های کاربردی خالص Chrome را در ماه ژانویه ۶۷.۳٪ افزایش داشتند، این افزایش در ۱۲ ماه گذشته اتفاق افتاده بود.

مرورگر گوگل همچنان در خط روند صاف قرار دارد و میانگین ۱۲ ماهه آن نشان می دهد که در ماه مارس ۶۸٪ و در ماه ژوئیه ۷۰٪ است. هر بار کروم مکث می کند که می تواند به عنوان یک علامت رو به پیشرفت تفسیر شود، در عرض یک یا دو ماه دوباره به حرکت درمی آید.

در جای دیگر، Safari اپل سه دهم درصد به سهم خود کاربر اضافه کرده است و تا ژانویه با ۴٪ حتی بالاترین میزان مرورگر را از آوریل ۲۰۱۸ به پایان رسانده است. بخشی از کل مکینتاش ها همچنین افزایش داشت و به ۳۷.۸٪ یا بیشتر از دو – و نیم امتیاز در ماه دسامبررسید  – حتی اگر اگر سهم سیستم عامل MacOS در ماه دوم دوم بالاتر از ۱۰.۶٪ باشد.

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما