چرا سرعت گوشیمان کند می شود؟

گاهی پس از مدتی که از گوشیمان استفاده می کنیم با کند شدن سرعت آن روبرو می شویم . دلایلی مختلفی برای این موضوع وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته ایم :

۱)به روز رسانی سیستم عامل

لازم است بدانید هر نسخه از سیستم عاملی که منتشر می شود نیاز به سخت افزاری با قدرت کافی دارد. گاهی کاربران با بروز رسانی سیستم متوجه کند شدن سرعت گوشیشان می شوند. مثلا گوشی در ابتدای خرید نسخه ۴.۴داشته پس این گوشی شاید قدرت کافی برای اجرای روان نسخه های جدیدتر را نداشته باشد.

۲) به‌روزرسانی اپلیکیشن

هنگامی که برنامه های موبایل بروز رسانی شوند ، قابلیت های جدیدی نیز به آن ها افزوده می شود با اینکه ممکن است این قابلیت های زیاد مدنظر نباشندولی مصرف منابع اپلیکیشن را افزایش می دهد. این مشکل زمانی پدید می آید که برنامه نویسان به میزان مصرف منابع اپلیکیشن توجهی نکنند. دقت داشته باشید که هر گاه یک برنامه را بروز رسانی می نمایید مصرف رم و پردازنده ی آن نیز افزایش می یابد.

۳)عملکرد پس زمینه

در بیشتر گوشی کاربران اپلیکیشن های زیادی را بر روی گوشی های خود نصب می کنند که همواره بدون اینکه متوجه شوند باز می باشند. مثلا برنامه های مثل ایمیل و پیام رسان ها همیشه فعال می باشند . البته پس زمینه های متحرک و ویجت ها نیز بخش های زیادی از منابع گوشی را به خود اختصاص می دهند.

۴)عملکرد حافظه

همیشه سعی کنید مقداری از حافظه گوشی خود را خالی بگذارید . در تمامی گوشی های هوشمند برای ذخیره نمودن اطلاعات از حافظه های فلش استفاده می شود . البته در برخی از حافظه های فلش معایبی نیز مطرح می باشد. مثلا حافظه ناند هر چقد اطلاعات بیشتری در خود داشته باشد سرعت و عملکرد گوشی نیز آهسته تر خواهد شد. عمر این حافظه ها برپایه میزان دفعات ذخیره ی اطلاعات معین می گردد. گوشی های سامسونگ به دلیل استفاده از حافظه های ناند به کند شدن زودهنگام مشهور هستند.

۵)توقعات زیاد

گاهی پیشرفت فناوری های سبب بروز  پدیده های غیر معمولی می شود. زمانی که یکی از اطرافیان ما گوشی جدیدی را خریداری می کند این موضوع حادتر می شود. هنگامی که مغز انسان کارکرد دستگاه جدید را مشاهده می کند سطح استاندارد کارکرد گوشی بالا می رود و این موضوع موجب می شود که گوشی فعلی شما آهسته تر به نظر آید.

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

تماس با ما