بهترین دانگل وای فای

بهترین دانگل وای فای

اگربخواهید درسال جدید یک اداپتور وای فای بخرید باید یک آداپتور یا دانگل وای‌ فای داشته باشید؛ دانگل‌های وای‌ فای دو بانده  با قیمت‌های مناسبی این روزهادربازار موجودهستند .بیشتر تمایل دارند دانگل وای‌فای USB بخرندو حتی برای کامپیوترهای رومیزی سراغ دانگل‌های USB می‌روند و دیگر دانگل‌های PCI-E  محبوبیت سابق را ندارند. این آداپتورها باید از درگاه USB 3.۰ساپورت کنند و بالاترین سرعت ممکن را داشته باشند.

در ادامه، ۳ دانگل وای‌فای همراه با قیمت و مشخصات معرفی می‌کنیم:

Linksys Dual-Band AC۱۲۰۰ USB ۳.۰ Adapter

قیمت۷۰ دلار

مزایاسرعت بالا، دو بانده، سازگار با ویندوز ۱۰

معایبقیمت بالا، اندازه بزرگ‌تر

آداپتور WUSB۶۳۰۰ چند مزیت ویژه دارد. اول، از درگاه USB ۳.۰ ساپورت می‌کند تا سرعت انتقال اطلاعات بالاتری داشته باشد.دو بانده است و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۸۶۷ مگابیت دارد. این سرعت‌ها بهترین دایره انتقال اطلاعات روی دو فرکانس رادیویی هستند و با روترهای بی‌سیم سازگارند.  از پروتکل WPS پشتیبانی می‌کند و به استاندارد رمزنگاری WPA/WPA۲ با کلیدهای ۱۲۸ بیتی AES مجهزاست. این دانگل با وای‌فای بسیار خوب جفت می‌شود.اندازه این آداپتور وای‌فای بزرگ است و مانند تمام محصولات شرکت لینک‌سیس، قیمتی گران‌تر از رقبا دارند.

 Glam Hobby۶۰۰ Mbps AC ۶۰۰   USB Adapter

قیمت۱۵ دلار

مزایاقیمت مناسب، بسیار کوچک و حمل راحت، مناسب برای لپ‌تاپ

معایبسرعت پایین‌تر نسبت به دانگل‌های وای‌فای دیگر

اگر یک آداپتور وای‌فای بسیار کوچک و جمع‌و‌جورمیخواهید که همیشه همراهتان باشد یا همیشه به لپ‌تاپ وصل باشد؛ Glam Hobby بهترین گزینه است . اندازه این دانگل ۲۲ میلی‌متر است.این دانگل از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی می‌کند. دو بانده است و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۱۵۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۳۳ مگابیت راسرویس میدهد

این سرعت‌ها از میانگین سرعت استاندارد بازار کمتر هستند ولی قیمت مناسب‌تری در مقایسه با دانگل لینک‌سیس دارد. با ویندوز ۱۰ نیزسازگاری است.

  D-Link AC    ۱۲۰۰ Mbps USB

قیمت۴۰ دلار

مزایاقیمت مناسب، دو بانده با سرعت بالا، اندازه مناسب برای لپ‌تاپ

معایبطراحی غیرجذاب

بهترین دانگل وای‌فای دو بانده بازار است. هم قیمت پایین‌تری نسبت به دانگل لینک‌سیس دارد و هم سرعت آن روی هر دو باند رادیویی مناسب و عالی است. این دانگل از رده AC۱۲۰۰ است که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۸۶۷ مگابیتی را ارائه میکند.

کارایی این دانگل به اندازه لینک‌سیس WUSB۶۳۰۰ نیست. سرعتی پایین‌تر دارد ولی شما حدود ۳۰ دلار کمتر هزینه می‌کنید. برخی کاربران اندازه این دانگل را میپسندند ولی دیزاین آن اصلا جذاب و زیبا نیست.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments