خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار

 پشتیبانی شبکه جزء خدمات مهم درون سازمانی جهت نگهداری شبکه برای حفظ پایداری شبکه و عملکرد مناسب آن است. عملکرد مناسب پشتیبانی شبکه در سازمان ها سبب افزایش راندمان کاری می شوند.  بدین ترتیب پشتیبانی شبکه می تواند به رشد کسب و کارها منجر شود.با پارمونت همراه باشید.

بر اساس چه معیارهایی، میتوان تشخیص داد مجموعه ما به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارد؟

اگرشما به عنوان  صاحب یک کسب وکار یا مدیر یک سازمان باچالش هایی در روند بهبود راندمان سازمان خود روبرو هستید پس با دغدغه‌های زیر مواجهید و به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارید:

  1. شبکه کامپیوتری سازمان شما با مشکل قطعی روبروست.
  2. کارکنان به اطلاعاتی دسترسی دارند که موردنیاز نیست و دسترسی آن ها می‌تواند باعث آسیب سازمان شما شود.
  3. کارمندان همواره برای استفاده از دستگاه‌های به اشتراک گذاشته‌شده با مشکل مواجه هستند.
  4. همه کارمندان به یک اندازه به اینترنت دسترسی دارند بلکه باید هر کارمند به اندازه نیاز خود به اینترنت دسترسی داشته باشد.
  5. استراتژی خاصی برای زیرساخت سازمان خود در نظر نگرفته اید.
  6. هر کارمند اطلاعات مربوط را در سیستم خود نگهداری کرده و فضایی برای یکپارچه‌سازی اطلاعات وجود ندارد)
  7. نگران آلوده شدن سیستم ها و نفوذ ویروس‌ها و بدافزارها هستید.

بدیهی است که افزایش کارکرد بهینه و بهبود راندمان هدف همه مدیران سازمانهاست. ازاین رو بر اهمیت استفاده ازخدمات پشتیبانی شبکه افزوده می شود و همچنین از ضروریات هر سازمانی محسوب می شود. هدف از برون‌سپاری خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه کامپیوتری بالا بردن راندمان کارمندان و بهینه‌سازی عملکرد یک سازمان است. شما به عنوان مدیر سازمان و یا صاحب کسب و کار، با انتخاب یک شرکت حرفه‌ای در این زمینه ضمن افزایش کارایی و بهره‌وری مجموعه خود دیگر دغدغه‌ای در این رابطه نخواهید داشت.

 مهم‌ترین مزایای برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شبکه چیست؟

  1. صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمانی
  2. خدمات تخصصی و بهره‌مندی از  خدمات پشتیبانی شبکه با بالا ترین کیفیت‌
  3. صرفه‌جویی در زمان
  4. آرامش خاطر و تمرکز بر اهداف کسب‌وکار
  5. بهره وری منابع داخلی سازمان‌ها
  6. تسریع فرآیند توسعه سازمان
  7. بهبود فرآیند سازمان‌دهی، درون‌سازمانی
  8. خدمات منعطف برحسب نیاز سازمان‌ ها و شرکت ها
  9. دسترسی به آخرین تکنولوژی‌ها در پشتیبانی شبکه

طراحی و پشتیبانی شبکه کامپیوتری

برای طراحی و پشتیبانی شبکه نیاز به شناخت کامل و دقیق از محیط و بررسی هدف سازمان از راه‌اندازی شبکه کامپیوتری است. این نکته را فراموش نکنید که هدف نهایی از اجرای یک شبکه، رفع نیازهای سازمان است. یک طراح حرفه‌ای نیاز به تجربه و دانش کافی دارد که بتواند با ادغام علم و تجربه، دانسته‌های خود را در محیط پیاده کند.

چرا سازمان ها و شرکت ها به برون سپاری نیاز دارند؟

امروزه روابط برون‌سپاری پشتیبانی شبکه در سازمان‌های محلی یک ضرورت استراتژیک است. بدین ترتیب سازمان‌ها می‌توانند بر روند اصلی کسب‌وکار خود تمرکز کرده و به اهداف خود فکر کنند. برای اینکار می توانند  با کاهش هزینه‌های عملیاتی، منابع برون‌سازمانی را در خدمت اهداف سازمانی خود داشته باشند.

هر تیم یا شرکتی که در حوزه پشتیبانی شبکه مشغول به کار است لازم است که در قدم اول در طراحی و نصب و راه اندازی شبکه کاملا حرفه ای و اصولی عمل کند. هنگام نصب و راه اندازی یک شبکه اگر تمامی اجزا به درستی انتخاب و نصب شوند درصد بروز مشکلات احتمالی کاهش خواهد یافت. این مساله به خودی خود نشان میدهد که برای طراحی و نصب و راه اندازی شبکه باید از یک تیم معتبر و متخصص کمک گرفت.

بسیاری از شرکت ها با بستن یک قرارداد برون سپاری خدمات شبکه، آرامش ذهنی خود را از دریافت خدمات پشتیبانی سریع از یک شرکت متخصص و معتبر تامین میکنند. شرکت ها و سازمان ها به ای استخدام نیرو برای امور فنی شبکه و انفورماتیک ترجیح میدهند که برای صرفه جویی درهزینه ها، پشتیبانی شبکه خود را به گروه های تخصصی برون سپاری میکنند.

عموما شرکت ها یا سازمان ها برای پیداکردن و یافتن یک شرکت پیمانکار خدمات شبکه حساسیت زیادی به خرج میدهند. چرا که پیمانکار باید بهترین و سریع ترین خدمات پشتیبانی را در هنگام بروز آسیب ها و خرابی شبک شرکت کارفرما ارائه دهد.

نگهداری از سرور

مهم ترین و اساسی ترین بخش یک شبکه سرور و اطلاعات ذخیره شده درآن می باشد. هرگونه خرابی در سرور و آسیب به اطلاعات میتواند خسارت جبران ناپذیری به یک سازمان وارد کند.

سرور از لحاظ سخت افزاری و قطعات به کاربرده شده کامپیوتری قدرتمند می باشد. چرا که باید به کلاینت ها سرویس دهد. سرور منابع خود را در شبکه در اختیار کامپوترهای دیگر قرار میدهد تا آن ها نیز از این منابع استفاده کنند. به همین منظور سرور باید در زمان کار کلاینت ها روشن و دردسترس باشد. هرکلاینت یا سرویس گیرنده طبق توافق اولیه کارفرما و پیمانکار دسترسی مشخصی به اینترنت، رم و غیره دارند. این محدوده توسط سرور مشخص و تعیین میگردد. لذا به این ترتیب از اهمیت تنظیمات سرور خبردار می شویم

چرا خدمات پشتیبانی شبکه اهمیت دارد؟

خدمات پشتیبانی شبکه از این نگاه اهمیت دارد که تمامی تجهیزات اعم از نرم افزار ها و سخت افزار ها و قطعات جانبی نیازمند عیب یانی و به روز رسانی هستند. اگر شما هم همانند بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها در سازمان خود یک شبکه برای ارتباط آسان میان کارمندانتان ایجاد کرده اید قطعا نیاز به خدمات پشتیبانی را درک کرده اید.چرا که با از کارافتادن شبکه، ارتباط سیستم ها، دفاتر، کارمندان و مشتریان قطع خواهد شد. .

تمام ایرادات و اشکالات احتمالی که در یک شبکه کامپیوتری ایجاد میشود توسط تیم پشتیبانی شبکه پارمونت در کمترین زمان ممکن بررسی و رفع میگردد. خدمات پشتیبانی شبکه پارمونت به شما این امکان را میدهد هر زمانی که با مشکلی در شبکه کامپیوتری سازمان خود روبرو شدید بتوانید با متخصصین شبکه پارمونت در ارتباط باشید و مشکل خود را حل کنید؛ تا در کمترین زمان ممکن روند کاری خود را آغاز کنید.

پشتیبانی شبکه به چند روش انجام می‌شود

  1. پشتیبانی تلفنی: مشکلات به وجود آمده در شبکه ممکن است گاهی با تماس تلفنی، راهنمایی و مشاوره کارشناس شبکه به‌سرعت حل شود. این مرحله اول از روش‌های پشتیبانی می‌باشد.
  2. ریموت: اگر مشکل به وجود آمده باراهنمایی تلفنی حل نشود کارشناسان با استفاده از ابزارهای ریموت اقدام به حل مشکل خواهند کرد. این روش تا حدود زیادی باعث حل مشکل خواهد شد
  3. مراجعه حضوری: در موارد محدود نیاز است که کارشناسان با مراجعه حضوری اقدام به حل مشکل نماید. مشکلات به وجود آمده که از طریق تلفنی یا ریموت حل‌نشده باشند، با مراجعه حضوری و بررسی دقیق به‌طور قطعی حل خواهد شد.

 

یک تیم پشتیبانی شبکه سعی دارد با عرضه و ارائه بهترین خدمات و مشاوره های تکمیلی وتخصصی در فواصل زمانی مشخص از مشکلات احتمالی شبکه و سیستم ها جلوگیری کرده و رضایت مشتریان را جلب نماید.

یک تیم پشتیبانی شبکه  در این زمینه تلاش میکنند همواره با پشتیبانی شبکه منحصر به فرد خود خدمات ویژه ای را ارائه دهد.

در ادامه با برخی از این خدمات آشنا خواهید شد.

  • نگهداری و رفع مشکلات سیستم و شبکه
  • نصب و راه‌اندازی آنتی‌ویروس‌ها و فایروال‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و به‌روزرسانی
  • نصب و بروز رسانی نرم‌افزارهای کاربردی و سیستم‌عامل‌ها (در صورت نیاز)
  • مدیریت و اختصاص اینترنت به کاربران با توجه به نیاز سازمانی و تقسیم پهنای باند موجود.
  • استراتژی ارتقاء شبکه و مشاوره به کارفرما در راستای بهبود شبکه با توجه به بودجه و نیاز سازمان
  • ارتباط با شرکت‌های ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای مورداستفاده سازمان و رفع اشکالات احتمالی
  • ارائه گزارش ماهیانه از وضعیت پشتیبانی و نگهداری شبکه
  • مشاوره خرید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای موردنیاز مجموعه
  • یکپارچه‌سازی اطلاعات و تهیه نسخه پشتیبان و back up
  • مستندسازی وضعیت شبکه و آپدیت ماهیانه مستندات
  • بررسی دوره‌ای وضعیت شبکه و انجام چک‌لیست مربوطه

 

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments