سئو و معجزه آن بر رشد سایت ها و کسب وکارها 2

در گفتار سئو و معجزه آن بر رشد سایت ها و کسب وکارها۱ از تاریخچه سئو گفتیم و به نحوه کارکردآن در رشد کسب و کارها گفتیم و در نهایت اهمیت آن را برای سایت ها و کسب وکارها بررسی کردیم.در ادامه نگاهی داریم به محتوای تاثیرگذار و و اصول سئوی داخلی و خارجی خواهیم پرداخت. با پارمونت همراه باشید.

 

سئوی محتوا

بهتر است در استفاده از از تصاویر و یا محتوای چند رسانه‌ای دست و دل باز باشید. اینگونه هم به خوانایی متن کمک کرده اید و هم جلوه‌های بصری محتوای خود را افزایش داده اید، اینگونه کاربر برای مدت طولانی‌تری در پیج خود نگه میدارید.

دقت کنید هنگامی که از تصاویر بدون متن استفاده می‎کنید آن‎ها را مطابق با قوانین سئو بهینه سازی کنید. یعنی برای عکس نام مناسبی عکس انتخاب کنید، از alt-text  توضیح تصویر برای موتورجستجو استفاده کنید.

البته ساختار سایت هم بی تاثیر نیست. ساختار سایت می‌تواند در تولید سئو محتوا تاثیر بگذارد. ساختار خوب به گوگل کمک می‎کند تا بفهمد که سایت شما در مورد چیست. هم‎چنین به راحتی محتوای مرتبط با فیلد کاری شما را ذخیره کرده و رتبه شما را در گوگل افزایش دهد.

سعی کنید که مطالب خود را در شبکه‎های اجتماعی به اشتراک بگذارید. چرا که اینگونه به محتوای تولید شده اعتبار بخشیده به و موجب افزایش رتبه در گوگل می شوید.

تگ عنوان(title tag):

تگ عنوان در سئو اهمیت دارد. به این مثال توجه کنید فرض کنید که کار مهمی دارید و باید سریعا یک کار اداری انجام دهید. هنگامی که وارد سازمان می شوید ابتدایی ترین چیزی که می‌تواند شما را از گمراهی نجات دهد بچ سینه کارکنان و یا معرفی نامه ای برروی میز که حاوی نام و سمت آن‌هاست. تگ عنوان دقیقا همین کار را در سایت میکند. تگ عنوان باید توضیحی دقیق از محتوای صفحه وب سایت شما بدهد

قسمتی از تگ html است که عنوان صفحه را در نتایج گوگل نمایش می‌دهد. قابل کلیک است و عامل نفوذی برای کارایی، سئو و به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی.

  • دقت کنید که تگ عنوان، با توجه به قوانین سئو باید شامل کلمه کلیدی مرتبط با محتوای شما باشد. کلیدکلیدی را بیش از اندازه استفاده نکنید! بهتر است که کلمه کلیدی را در ابتدای متن استفاده کنید.
  • طول تگ عنوان عموما باید بین 50 تا 60 حرف باشد و اگر بیشتر از 60 حرف استفاده بشود تقریبا 90% آن در صفحه نتایج گوگل نشان داده می‌شود.

URL آدرس صفحه

  • url یا آدرس صفحه‌، موقعیت مکانی صفحه وب در اینترنت را مشخص می‌کند.
  • آدرس صفحه بهتر است کوتاه، ساده و مرتبط با محتوای صفحه باشد.
  • صریح اما مختصر و مفید باشد. کاربر یا موتور جستجو بتواند با دیدن آدرس صفحه شما بداند که محتوای آن در مورد چیست.
  • آدرس صفحه بهتر است کوتاه، ساده و مرتبط با محتوای صفحه باشد

Meta description  توضیح متا

توضیح متا بخشی از کد html  است که در serp گوگل گنجانده شده است و معمولا باید شامل یک یا دو جمله جذاب که خلاصه ای از متن نیز هست باشد. طول متا دیسکریپشن با توجه به به روز رسانی گوگل در طی سال‎های مختلف دائما در حال تغییر است. به طور مثال در سال 2017، طول آن تا 300 حرف بوده است اما اکنون بین 120 تا 150 حرف رسیده است. متادیسکریپشن باید به گونه ای نوشته شود که نظر کاربران را برای کلیک و خواندن مقاله جلب کند

برای نوشتن توضیح خوب متا باید کمی سئو، بازاریابی، فروش و روانشناسی بدانیم.

کلمات کلیدی(keywords):

کلمات کلیدی محتوای شما به گوگل نشان می‌دهد که وب‌سایت شما وجود خارجی دارد و راهی برای شناساندن محتوای تولید شده توسط شما به گوگل وجود دارد. اینگونه رتبه شما در صفحه نتایج گوگل را افزایش می دهد تا بتواند محتوایی متناسب با ذائقه کاربر تولید کند. در نتیجه ترافیک وب‌سایت‌تان را بالاببرد.

کلمات کلیدی را کجا به کار ببریم؟

عنوان صفحه، در تگ عنوان (title tag)، بدنه محتوا، meta description (قسمتی از کد html که محتوای صفحه‌تان را نشان می‎دهد)

  • کلمات کلیدی اصلی را از طریق جستجو در سایت‌های معتبر مثل آمازون، جستجوی گوگل ونرم‌افزارهای مرتبط بیابید.
  • کلمات کلیدی را از طریق جستجو در سایت های معتبر بیابید
  • از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.

سعی کنید تنها به صورت مکرر و تکراری کلمات کلیدی را تکرار نکنید و از کلمات کلیدی فرعی و مترادف و مشابه که به اختصار LSI  نامیده می‌شود در محتوای خود استفاده کنید. با استفاده از این کلمات گوگل می‌تواند معنی کلمه را در بهتر بفهمد و این به بالابردن رتبه وب‌سایت‌تان کمک می‌کند. ” جستجوی مرتبط” در انتهای صفحه نتایج جستجوی گوگل آسان‌ترین راه برای پیدا کردن این نوع کلمات کلیدی است.

سرعت سایت (site speed):

نگاه اول مهم‌ترین فاکتور در جذب کاربران است. اگرسرعت سایت پایین باشد شانس خود را در نگاه اول از دست داده اید و بدیهی است که شانس دومی برای جبران آن نخواهید داشت. چرا که ابتدا باید وب‌سایت بارگذاری شود تا کاربران بتوانند محتوای اغوا کننده و دل‌انگیز را ببیند.

کاربر توقع دارد که صفحه شما در عرض یک یا دو ثانیه بارگذاری شود و در غیر این‌صورت سریعا صفحه شما را خواهد بست. سرعت سایت، به ربات‌های خزنده گوگل کمک بسیاری می‌کند و باعث افزایش رتبه سایت شما می‌شود.

لینک دهی داخلی (internal links):

لینک دادن از یک صفحه از ‌سایت‌ به صفحه دیگر آن لینک دهی داخلی نام دارد. لینک دهی داخلی از این جهت مهم است که کاربران بتوانند به راحتی به صفحات دیگری از وب‌سایتتان که حاوی جزییات بیشتری از موضوع مورد نظر هستند دسترسی پیدا کنند.

برای اینکه بتوانید به خوبی لینک داخلی بسازید باید نکاتی را به درستی رعایت کنید.

  • تنها زمانی از لینک داخلی استفاده کنید که لازم و مرتبط باشد.
  • محدودیتی برای لینک دهی داخلی ندارید و هرچه محتوای شما طولانی‌تر باشد، از لینک داخلی بیشتری استفاده می‌شود.
  • در سئو داخلی لینک داخلی زمانی با ارزش است که در بدنه صفحه و متن شما قرار بگیرد و نه در نوار طرفین و یا پاورقی.

لینک خارجی(external link):

لینک خارجی یعنی  شما به وب‌سایتی دیگر لینک می‌دهید و یا دیگر وب‌سایت‌ها به وب‌سایت شما لینک می‌دهند. برای افزایش اعتبار سایت‌تان خوب است به وب‌سایت‎های معتبر لینک بدهید.

سئو خارجی(offpage seo)

علاوه بر سئو داخلی برای افزایش رتبه وب‌سایت‌تان در صفحه جستجو گوگل (serp ) می‎توانید از تکنیک سئو خارجی نیز استفاده کنید چرا که به بالا رفتن رتبه شما در گوگل کمک بسزایی می‌کند.

سئو خارجی را اغلب با نام بک لینک سازی نیز میشناسیم. چراکه بیش از 50% بهبود رتبه سایت بر عهده سئو خارجی است، اما کاربرد بیشتری دارد. سئو خارجی شامل لینک سازی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و سئو محلی وبوک مارکتینگ و اشتراک گذاری تصاویر در وب‌سایت‌های معتبر است. اگر لینک خارجی به محتوا ارجاع داده نشود قطعا شانس دیده شدن آن کم خواهد بود. با به کارگیری توامان سئو خارجی و سئو داخلی می‌توان به نتیجه عالی دست یافت.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments