هشدارهایی برای امنیت مجازی

برای شما هم پیش امده که ناگهان متوجه بشوید که اطلاعات شخصیتان ازدسترس شما خارج شده وموردسواستفاده باج گیرهای اینترنتی قرارگرفته است  و از شما خواسته شود که در قبال پرداخت پولی یا انجام کاری ازانتشاراطلاعات شخصی  خودجلوگیری کنید؟

این اتفاقات ممکن است تامدتها ارامش روانی شمارا بگیرند وشمارا پریشان کنند!!!

این خطرات همیشه درکمین هستند !شایدلازم باشد نکاتی را درباره امنیت شبکه بدانیدکه در این موقعیت های سخت و شوکه کننده قرارنگیرید.

هکرها هر لحظه به دنبال ایجاد موقعیتی برای دست یابی به اطلاعات  شخصی شما هستند و ممکن است  با دسترسی به اطلاعات شما ازشما اخاذی کرده و ارامش روانی شما را ازبین ببرند پس احتیاط  کنیدو بپذیرید که ممکن است هکرها در کمین شما باشند و مورد تهدید  حملات سایبری  قرار بگیرید.

  • مراقب جزییات باشید

قبل از ارسال  مطالب  دقت کنید که چه اطلاعاتی را منتشرمیکنید ممکن است پست شما شامل  اطلاعات  شخصی  مالی و یا مکانی شما باشد بدانید که فضای مجازی محل  مناسبی برای گذاشتن  اطلاعات  شخصی  نیست و ممکن است امنیت شما را به خطر بیندازد

  • پاسخگوی همه نباشید

نیازی نیست به سوال هایی که درمورد شما یا وضعیتتان  میشود پاسخ بدهید  یا پاسخ دقیقی بدهید ممکن است تله ای برای  اطلاع یافتن از  مسائل خصوصی و شخصیت شما بشود پس محتاطانه با افرادجدید صحبت کنید

  • امنیت اپ های خودرا چک کنید

اپلیکیشن هایی که روی گوشی تلفن همراهتان یا کامپیوترتان  قراردارد راچک کنید که بدافزارنباشند  و اطلاعات شخصی شمارا منتشر نکنند.

  • لینک های کوتاه درکمین شما

قبل از باز کردن لینک های کوتاه انهارادر سایت www.siteadvisor.cpm  در قسمت view a site report کپی پیست کنیدو گزارش  لینک رابا دقت بخوانید.

  • این ویدیورا ازدست ندهید

اگر با این گونه پست ها روبروشدید دقت کنید،عموما بعد از بازکردن این لینک ها پیامی دریافت میکنید که ویدیوپلیر شما اپدیت نیست و از شما  خواسته  میشود که از سایت خاصی به روز کنید،اماشمابا دانلود ان یک نرم افزار مخرب و الوده را دانلود میکنید.وراه راب رای ورود ویروس ها و بدافزارهای جاسوسی  باز میکنید

  • به همه خوش بین نباشید

اگر ایمیلی  دریافت کردید که در ان دوستتان از شما درخواست  پول یا  کمک کرده است  قبل ازارسال پول  با تماس تلفنی یاروش های دیگر حتما مطمئن شوید که  ایمیل ازطرف دوستتان  بوده است.وازپرداخت پول به حساب موردنظرخودداری کنید

  • تنظیمات امنیتی رااپدیت کنید

تنظیمات امنیتی شبکه های اجتماعی را به صورت مرتب چک کنید وامن ترین  تنظیمات  را اعمال کنید.

به صورت دوره ای حریم خصوصی وتظیمات  امنیتی  رابررسی کنید،تا در صورت بروزرسانی  ازاخرین  امکانات امنیتی مطلع  باشیدو استفاده کنید.

  • لوکیشن خودرا خاموش کنید

برخی ازنرم افزارها و امکانات موقعیت مکانی بعضی از اپ ها مکان شما را منتشرمیکنند ،ممکن است بعضی از مجرمین متوجه بشوند که شما کجاهستید.

 ازاشکارشدن موقعیت جغرافیایی خود جلوگیری کنید.

  •  مرورگرهای جدید

ازمرورگرهای  جدید و به روز برای استفاده ازسایت های شبکه اجتماعی استفاده کنید،نسخه های قدیمی باگ و ضعف امنیتی دارندومیتوانند باعث ازدست رفتن اطلاعات  شمابشوند

شایدفکرنمیکردید ساده ترین و روتین ترین اتفاقات در شبکه های مجازی ممکن است به ضررشما تمام شود پس تمام جوانب احتیاط را رعایت کنید و اگرمساله ای پیش امد میتوانید روی کمک وهمفکری ما حساب کنید

گروه مهندسی پارمونت به لطف دانش فنی به روز و تجربه فراوان که حاصل بیش از 15 سال تجربه در این حوزه می باشد آماده ارائه خدمات به شرکت ها و سازمان ها می باشد. سابقه درخشان مجموعه پارمونت در راه اندازی و پشتیبانی شبکه و رضایت سازمان های طرف قرارداد دلیلی محکم برای مدیران زبده جهت برون سپاری شبکه به این مجموعه می باشد. پارمونت با ارائه برنامه ای جامع و  به سازمان شما نگهداری از تجهیزات و امنیت شبکه سازمان شما را تضمین خواهد کرد.

با توجه به اهمیت یکپارچگی اطلاعات سازمان و تامین امنیت داده ها و لزوم پایداری شبکه گروه پارمونت این اطمینان را به شما خواهد داد که با برنامه ای منظم و دقیق تمامی شبکه شما تحت کنترل و مانیتورینگ خواهد بود.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments