پاسخ به سوالات رایج در پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه از جمله موضوعاتی در کسب وکارها محسوب می شود که علیرغم اهمیت آن ممکن است توسط بعضی از صاحبان کسب و کارها و سازمان ها بی اهمیت تلقی شود. از این رو هنگامی که با این دسته از افراد در باب پشتیبانی شبکه گفتگو میکنیم با سوالاتی مواجه می شویم که عدم اهمیت این موضوع از نظر آن ها کمی منطقی به نظر میرسد.

از این رو تلاش کرده ایم در ادامه به سوالاتی بپردازیم که پاسخ آن ها، اهمیت راه اندازی شبکه و پشتیبانی از آن را برای صاحبان کسب وکار را نشان دهد.

در ادامه با پارمونت همراه باشید تا به پاسخ این سوالات بپردازیم.

 

آیا پارمونت اقدام به عقد قرارداد رسمی میکند؟

پاسخ قاطع و واضح است! بله

نه تنها پارمونت بلکه تمامی سازمان ها و شرکت های حقیقی و حقوقی برای پیگیری های بعدی باید طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران موظف به عقد قرارداد رسمی هستند. پس در نتیجه به این موضوع بسیار دقت کنید که اگر با یک شرکت پشتیبانی شبکه اقدام به عقد قرارداد رسمی میکنید حتما به صورت قانونی و کتبی باشد. تمام مفاد قرارداد را به دقت مطالعه کرده و از تمامی حق و حقوق خود به عنوان کارفرما آگاه باشید.

فراموش نکنید که شما حق دارید یک نسخه از قرارداد امضا شده را نزد خود داشته باشید. این نسخه حتما باید از اعتبار یکسان به نسبت نسخه قرارداد پشتیبانی شبکه پیمانکار برخوردار باشد.

اطلاعات بیشتر را در صفحه تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه پارمونت بخوانید.

آیا خدمات پشتیبانی شبکه پارمونت شامل خدمات پسیو نیز می باشد؟

به طور کلی خدمات راه اندازی و پشتیبانی شبکه شامل دو بخش فعال (active) و غیر فعال (passive) می‌یاشد. به بیان دیگر هیچکدام از این دو بخش بدون یک دیگر کاربردی ندارد و کاملا به یکدیگر وابسته هستند. . پسیو در لغت به معنای غیرفعال است و به تجهیزاتی پسیو اطلاق می شود که بر روی دیتای عبوری شبکه کاری انجام نمی دهند. پسیو یا غیر فعال به تجهیزاتی گفته می شوند که برای فعالیت نیازی به برق ندارند و در اصل بستر فعالیت تجهیزات پسیو هستند.

تجهیزات پسیو شامل کابل UTP، پچ کورد (patch cord) ،  ترانک (Trunk )، کیستون (keystone) ، رک (Rack)،  داکت، پچ پنل (patch panel )، فیبر نوری و… هستند.
توضیحات دقیقتر و بیشتر را میتوانید در صفحه پسیو شبکه مطالعه کنید.
از آن جایی که در پارمونت هدف، ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به عالی ترین و با کیفیت ترین شکل ممکن می باشد. خدمات پسیو نیز با احترام جزو خدمات ارائه شده در پارمونت می باشد.

اطلاعات بیشتر را در صفحه پسیو پارمونت بخوانید

 

آیا پارمونت خدمات voip  و سانترال نیز انجام میدهد؟

ویپ یا تلفن  تحت IP در مقابل خطوط تلفن سنتی از فن آوری دیجیتال استفاده می کند و تلفن های اینترنتی و یا ویپ ها نیازمند یک اتصال broadband  نظیر DSL  هستند .

کاری که ویپ ها یا همان تلفن های اینترنتی انجام می دهد این است که سیگنال های آنالوگ صوت را به داده های دیجیتال تبدیل می کنند. که این تبدیل باعث می شود تماس های تلفنی از طریق اینترنت منتقل می شوند و ما به راحتی بتوانیم با همه دنیا در ارتباط باشیم.

سیستم تلفنی voip  بخشی مهم در روند شبکه سازی درون سازمانی است. بدین ترتیب پارمونت نیز طبق آخرین استانداردهای دیجیتال دنیا اقدام به راه اندازی سیستم ویپ در سازمان ها مطابق با نیاز کاربران (Client) میکند.

اطلاعات بیشتر را در صفحه ویپ پارمونت بخوانید

 

آیا پارمونت خدمات نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته نیز انجام می دهد؟

امنیت سازمان ها برای مدیران و صاحبان کسب وکارها اهمیت بسیار ویژه ای دارد. پس لازم است که جهت رفع این دغدغه مهم، تیم پشتیبانی شبکه نیز به صورت لحظه ای و  fulltime به مونیتورنگ و نظارت به کل دوربین های موجود در سازمان ها می پردازد.
برای نظارت به عملکرد کارکنان و حفظ امنیت وپیشگیری از هرگونه اقدام غیر منتظره لازم است که از دوربینهای مداربسته با کیفیت  با ویژگی دید در شب در تمام نقاط کلیدی سازمان نصب گردند. بدین ترتیب میتوان به این سوال اینگونه پاسخ داد که پارمونت هر آنچه که نیاز سازمان شماست برای شما تامین میکند. نصب، راه اندازی دوربین ها و مانیتورینگ نیز از خدمات جاری شرکت ما به کسب وکارها و سازمان ها محسوب می شود.

اطلاعات بیشتر را در صفحه امنیت شبکه بخوانید

 

روش های پشتیبانی شبکه چیست؟

عموما هنگام بروز مشکل در سازمان اولین اقدام برای حل مساله تماس با تیم پشتیبانی شبکه است.
بنا بر تشخیص تیم پشتیبانی شبکه مساله به سه صورت حل میشود:

  • تلفنی:

در یک تماس تلفنی متخصص پشتیبانی شبکه به راهنمایی کارکنان میپردازند تا مرحله به مرحله تا رفع مساله بدون دخالت خارجی اقدام کنند.

  • ریموت:

نرم افزارهای بسیاری برای دسترسی خارج از شبکه به سیستم ها وجود دارد. که معروف ترین آن ها any desk  می باشد. در این روش کارفرما توسط یک نرم افزار یک دسترسی برای پشتیبان شبکه ایجاد می شود تا با دسترسی ریموت به رفع مشکل پرداخته شود.

  • حضوری:

در موضوعات جدی تر و حساس تر که نیاز به بررسی دقیق تر وجود دارد، لازم است پشتیبان فنی به صورت حضوری به محل کارفرما رفته و برای رفع مساله اقدام کند.

 

چرا باید خدمات پشتیبانی شبکه خود را برون سپاری کنیم؟ چرا نباید از نیروهای درون سازمانی برای این کار استفاده کنیم؟

بسیاری از مدیران سازمان ها استفاده از نیروی خارجی و یا برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه را به نوعی هزینه اضافی میدانند. این در صورتی است که اگر از یک نیروی داخلی برای کل سازمان استفاده شود امکان رسیدگی به تمامی مشکلات وجود نخواهد داشت و پس از مدتی با چالش ها و مشکلاتی جدید مواجه خواهند شد.
همچنین هنگامی که شما به عنوان صاحب یک کسب وکار با برون سپاری به یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه با یک تیم تخصصی مواجه هستید؛ این در صورتی است که نیروی داخلی مستقر نمیتواند چندین تخصص مختلف داشته باشد و هنگام بروز مشکلات مختلف پاسخگوی نیاز سازمان شما باشد.

سوالات پشتیبانی شبکه پارمونت

ویژگی های یک شرکت پشتیبانی شبکه حرفه ای چیست؟

از ویژگی های یک شرکت معتبر میتوان به

  • تخصص (Specialty)
  • تجربه بالا (Experience)
  • در دسترس بودن (Availability)
  • تعرفه مناسب و منطقی (Tariff)
  • مشاوره(Consulting)
  • قرارداد با شرکت های معتبر
  • دارا بودن نیروی متخصص در تمامی حوزه های شبکه (Skilled technician)
  • مدیریت شرایط بحرانی (Manage difficult situations)
  • اخلاق حرفه ای (work ethics)
  • روحیه کار تیمی(team work)
  • وقت شناسی (ontime)
  • مسئولیت پذیری و خوش قولی (responsibility)
  • تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه متناسب با خواست و نظر مشتری(Professional employment contract)
  • و….
    اشاره کرد.

اطلاعات بیشتر را در صفحه پشتیبانی شبکه پارمونت بخوانید.

سوالات پرکاربرد در پارمونت

آیا پارمونت خدمات راه اندازی سایت نیز انجام میدهد؟

در گروه مهندسی پارمونت تمامی خدمات تخصصی طراحی و راه اندازی  وب سایت ارائه می شود. ما در پارمونت به پشتوانه تیم برنامه نویسی و توسعه دهندگان فارغ التحصیل از برترین دانشگاه های ایران تمامی خدمات طراح و راه اندازی وب سایت را ارائه می دهیم.
همان طور که میدانید فضای وب باعث افزایش کاربران اینترنتی شده است. این موضوع، امکان توسعه فضای کسب وکار برای صاحبان مشاغل و مدیران شرکت ها به خصوص کسب وکارهای اینترنتی را فراهم کرده است. ازاین رو برای استفاده از این فضای بکر و ناب به سفارش تارنمای اینترنتی روی بیاورند؛ اما خوب است بدانید، داشتن یک درگاه اینترنتی به تنهایی نمی تواند تضمینی برای توسعه کسب وکار باشد.
صاحبان مشاغل دریافته اند که با افزایش کاربران اینترنتی، به یک بستر اینترنتی مناسب برای دیده شدن نیاز دارند. یک سایت عالی به خوبی می تواند رضایت کاربران را جلب کند؛ زیرا مدیران شرکت ها و صاحبان کسب وکارها می دانند کاربران موتور محرکه پیشرفت و توسعه هستند. لذا نگاهی جدی به مقوله طراحی سایت دارند.

 

 

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments