passive network

پسیو شبکه و 3 روش نصب و راه اندازی آن در سازمان های کوچک

پسیو شبکه در سازمانهای کوچک

شبکه کامپیوتری شریان حیاتی کسب و کار و شرکت ها محسوب می شوند. از این رو برای مدیران سازمان ها بسیار مهمند. از این رو لازم است که راه اندازی خدمات پسیو شبکه که بحش مهمی از خدمات پشتیبانی شبکه است را برای نصب و طراحی به گروهی متخصص و حرفه ای برون سپاری کنید. چرا که به وسیله پسیو کارمندان ارتباط بهتر ومناسب تری با یک دیگر خواهند  داشت.

برخلاف آنچه به نظر می رسد نصب و راه اندازی پسیو شبکه در یک شرکت کوچک کار دشوار و پیچیده و حساسی است. از این رو مرحله پسیو شبکه برای راه اندازی نیازمند افراد خبره و با تجربه می باشد.

“پشتیبانی شبکه دغدغه مدیران”

در مقالات قبلی به این موضوع پرداختیم که شبکه کامیپوتری چیست و چرا در سازمان ها ضروری است. اما در ادامه چند نکته مهم و ضروری درباره نصب شبکه پسیو در شرکت های کوچک را بررسی میکنیم.

نحوه شبکه سازی و طراحی شبکه؛ پسیو شبکه

کسب و کارهای کوچک و متوسط جهت بهبود کارایی و عملکرد و ارتباط موثر با مشتریان و همچنین رقابت در بازار، ناگریز به استفاده و افزایش بهره‌مندی از خدمات it می‌باشند.

در طراحی پسیو شبکه ضروری است که حتما آینده کاری و میزان رشد سالیانه و …. در نظر گرفته شود.

متخصص شبکه پسیو با توجه به شرایط مکانی و محیط مشتری باید لیست تجهیزات و وسایل مورد نظر را جهت تایید باید با مشتری درمیان بگذارد.

عموما مدیران در قرارداد تاکیدی زیادی بر شروع سریع کار دارند و تمایل دارند هرچه سریع تر کار راه اندازی پسیو شبکه به سرانجام برسد. اما این رویه اشتباه است و  متخصص پسیو می داند که تعجیل در طراحی و خرید تجهیزات به نفع مشتری نبوده و در طراحی نقشه سیستم شبکه صبور بوده و ضروری است که دقت عمل خود را حفظ کنند.

شبکه های کامپیوتری برای تمامی سازمان ها و ارگان ها با هر ابعادی ضروری است. اما بنا بر هر سازمان هر شبکه منحصر به فرد است و می تواند عنصرها و متغیرهای وابسته بسیاری داشته باشد. اما دانست این نکته ضروری است که شبکه یک سازمان دولتی با شبکه یک استارتاپ متفاوت است.

متخصص پسیو شبکه قبل از انجام کار باید از جواب این سوال ها اطمینان حاصل کند.

  • میزان رشد سازمان در بازه های سه ماهه
  • تعداد دستگاه های متصل به شبکه
  • مقدار فضای پوشش دهنده توسط وایرلس
  • تعداد دستگاه های پرتابل و قابل حمل

پاسخ این سؤال‌ها می‌تواند طراحی نقشه شبکه و تجهیزات سخت افزاری آن را بسیار آسان تر کند.

اگر در سازمان شما فایل هایی با حجم بالا لازم است به اشتراک گذاشته شود  حتما با متخصص پسیو شبکه خود در میان بگذارید تا سرور تهیه کرده و تعداد پورت ها را محاسبه کند.

خدمات ابری نیز به دو دسته محلی و مجازی تقسیم می شود پردازش ابری به این شکل است که امکان دسترسی به داده شما از سراسر دنیای مجازی فراهم میکند و با اطلاعات موجود در وب همگام سازی و به روزرسانی می شود.

 

تجهیزات پسیو مورد نیاز در شبکه سازمان های کوچک

پسیوشبکه؛ رک دیواری و ایستاده

از پایه ترین تجهیزات پسیو شبکه کامیپوتری استکه در اصل یک محفظه فلزی است که برای نگهداری و حفاظت از سایر لوازم شبکه اعم از کابل ها ، سوئیچ ، پچ پنل ، و…

پسیوشبکه؛ نصب پریز شبکه و تلفن

پریز در شبکه آیتم حساسی محسوب می شود. چرا که انتخاب نادرست و غیراستاندارد باعث افت سرعت و مشکلات جدید می شود. پریزهای شبکه از چند بخش تشکیل شده اند.

پسیوشبکه؛ کابل کشی شبکه  و فیبرنوری

نحوه کابل کشی جزء اصولی ترین بخش شبکه است که با سرعت شبکه رابطه مستقیم دارد. فیبرهای نوری می توانند با سرعت و طول های بسیار بالاتر از کابل های معمولی دیتا را جابجا کنند.

 

پسیوشبکه؛ داکت و ترانک

همچنین با استفاده از داکت و ترانک، کابل‌ها در برابر خیس شدن و زنگ‌زدگی ایمن خواهند بود.

پسیوشبکه؛ پچ پنل

پچ پنل بین نقاط انتهایی کابل شبکه و لوازم شبکه قرار گرفته می شود

 

پسیوشبکه؛مدل طراحی شده شبکه و نقشه کابلی

متخصص پسیو لازم است با توجه به نحوه چیدمان سیستم ها نقشه ای را طراحی کند که بتواند اشکالات و مقدار لوازم را تخمین بزند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments