پشتیانی شبکه چه تفاوت ها و شباهت هایی با خدمات کامپیوتری دارد؟

بررسی تفاوت های میان خدمات کامپیوتری و خدمات پشتیبانی شبکه در سازمان ها 

شبکه کامپیوتری امروزه اولویت سازمان ها و کسب‌وکار ها هستند، چراکه بستر اصلی فعالیت سازمانی هستند. بدیهی  است که جهان در هر موضوعی همانند بانک‌ها، پزشکی، دولت‌ها و مهندسی‌ها برای پیشرفت خود مدیون شبکه کامپیوتری است.  چراکه تمام محدودیت‌های زمانی و مکانی را از بین برده است و در هرزمانی امکان دسترسی به اطلاعات است. ویژگی برتر شبکه کامپیوتری امنیت بالای آن است. به لطف امنیت بالای شبکه‌های کامپیوتری افراد می‌توانند بدون ترسی از دسترسی به اطلاعات یا خراب شدن آن‌ها از هر نقطه از جهان آن‌ها را برای یکدیگر ارسال کنند. اما ابتدا بیایید بررسی کنیم که شبکه کامپیوتری چیست؟  و چرا به پشتیبانی شبکه نیاز داریم؟ با پارمونت همراه باشید.

اهمیت برون سپاری خدمات شبکه را بررسی میکنیم

با گسترش شرکت ها و سازمان ها  بروز شدن و کارها با کامپیوتر و نرم افزار ها از نیاز های اصلی آن ها محسوب می شود . از این رو همواره نیازمند خدمات کامپیوتری و شبکه هستیم. اما مساله اینجاست که ممکن است بسیاری از  افراد تفاوت پشتیبانی شبکه با خدمات کامیپوتر را  ندانند.  از این رو در این نوشتار که به همت گروه مهندسی کامپیوتر و پشتیبانی شبکه پارمونت تهیه شده به تفاوت پشتیبانی شبکه با خدمات کامیپوتری خواهیم پرداخت.

طبق بررسی های به دست آمده میدانیم که سازمان ها عموما برای صرفه جویی در هزینه ها و تمرکز بر کسب وکار و همکاری با شرکت های تخصصی ترجیح می دهند که پشتیبانی شبکه سازمان خود را برون سپاری کنند  تا دیگر نیازی به واحد IT نباشد. برونسپاری خدمات شبکه باعث می شود تا کسب و کارها با خیالی آسوده از امنیت و پشتیبانی به کار تخصصی خود بپردازند.

پشتیبانی شبکه اصلی ترین خدمات حوزه کامپیوتری به شرکت‌ها است.

تصور اولیه مدیران و سازمان ها مبتنی بر این است که خدمات کامیپوتری همان خدمات پشتیبانی شبکه است. اما همه ما میدانیم که این تصور کاملا اشتباه است و دنیایی تفاوت میان این دو مدل خدمات وجود دارد

بررسی خدمات کامپیوتری

 نرم افزار :

این بخش نرم افزار ها و برنامه های سیستمی کامپیوتر را بررسی میکند و به ارائه خدمات میپردازدنصب درایور ، نصب برنامه های ویندوزی ، نصب سیستم عامل و… از ویژگی های خدمات نرم افزاری و کامپیوتری است.

سخت افزار :

خدمات سخت افزاری تعمیر قطعات سخت افزاری ساده، عیب یابی و ارتقای سخت افزار  و یا  تعمیرات پرینتر و …. را شامل می شود.

به عنوان مثال شما هنگامی که قصد دارید برای سازمان و شرکت خود از ویپ استفاده کنید باید از خدمات شبکه استفاده کنید.

پشتیبانی شبکه 

در ادامه به ببرسی خدمات پشتیبانی شبکه به شکل حضورری و غیر حضوری خواهیم پرداخت.

پشتیبانی شبکه حضوری :

هنگام بروز نقص یا مشکلی در سیستم، سازمان ها در اولین قدم با شرکت پشتیبانی شبکه مشکل را عنوان میکند. آنگاه مسئول پشتیبانی شبکه با توجه به مشکل به وجودآمده اقدام به خدمات رسانی حضوری یا غیر حضوری میکند

تجهیزات پسیو (شبکه غیر فعال) معمولا امکان تغییر در آن وجود ندارد. این تجهیزات برای ارتباط بین قسمت های مختلف شبکه به کار می رود. در مسائلی که مشکل به وجود آمده لازم است حضوری و با حضور کارشناس مربوطه حل شوند عموما در حیطه مشکلات پسیو هستند. مانند درخواست ارتقای شبکه و سخت افزار ، رک ، کابل کشی و..

در پسیو به بررسی و حل زیر ساخت های فنی شبکه می پردازند. تصور عمومی افراد این است که مرحله اکتیو از پسیو مهم تر است در صورتی که درست نیستت. چون سازمانی که زیر ساخت و تجهیزات با کیفیتی نداشته باشد قطعا از اکیتو خوبی نیز برخوردار نیست.

خدمات پشتیبانی شبکه غیر حضوری:

چندین روش برای برقراری ارتباط سازمان با شرکت پشتیبانی شبکه وجود دارد. مانند : پشتیبانی تلفنی ،اتصال به سیستم و ریموت  کارهایی است که در پشتیبانی شبکه غیر حضوری انجام داده می شود.

مشکلاتی نظیر

  • نگهداری و رفع مشکلات سیستم و شبکه
  • نصب و راه اندازی آنتی ویروس ها و فایروال های سخت افزاری و نرم افزاری و به روزرسانی
  • نصب و بروز رسانی نرم افزارهای کاربردی و سیستم عامل ها (در صورت نیاز)
  • مدیریت و اختصاص اینترنت به کاربران با توجه به نیاز سازمانی و تقسیم پهنای باند موجود.
  • استراتژی ارتقاء شبکه و مشاوره به کارفرما در راستای بهبود شبکه با توجه به بودجه و نیاز سازمان

نیازمند خدمات حضوری نیست و  از راه دور قابل حل است.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments