چرا سازمان ها ملزم به برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه هستند؟

برون سپاری  خدمات پشتیبانی شبکه یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش هزینه های خدمات مورد نیاز در یک مجموعه  محسوب می شود. این نوع برون سپاری درجایگاه خود دارای انواع مختلفی است و از مزایای فراوانی بهره مند است که در ادامه با پارمونت بررسی خواهد شد.

پشتیبانی خدمات پشتیبانی شبکه به چه معناست؟

در حال حاضر شرکت ها و نهادهای بسیاری در زمینه مختلف به ارائه خدمات میپردازند و اهداف اقتصادی گوناگونی را دنبال میکند. در سال های اخیر ، با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در لایه های گوناگون جامعه و کسب و کارهای مختلف، استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه به امری ضروری تبدیل شد تا با اجرای شبکه های کامپیوتری در سازمان خود ، قدمی برای رشد و تثبیت کسب وکار خود بردارند.

همانطور که میدانید لازم است که سازمانها برای افزایش راندمان درون سازمانی و رضایت مشتریان خود ، تکنولوژی های نوین استفاده نمایند ولی خیلی از این شرکت ها ، زمان و تخصص لازم برای پیاده کردن شبکه های کامپیوتری در سازمان خود ندارند و به همین علت بدون اطلاع  از شرایط و معایب و مزایای برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه اطلاعی بگیرند ، کارشناس شبکه استخدام می کنند. اصل این کار بدون اشکال است به این شرط که کارشناس پشتیبانی شبکه به تمامی حوزه های تخصصی پشتیبانی شبکه مسلط بوده و سازمان شما توانایی پرداخت حقوق نجومی چنین فردی را داشته باشید.

اما شرکت ها و سازمان ها از طریق برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه می توانند کارهای تخصصی راه اندازی کنند تا پشتیبانی شبکه را به تیم متخصص و باتجربه بسپارند تا علاوه بر کم شدن هزینه ها ، از خدمات شبکه با کیفیت مناسب در راستای حضور در بازار بهره مند شوند.

برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه به چه معناست؟

برون سپاری خدمات پشتیبانی به معنای استفاده از ارائه دهنده های خدمات خارجی برای انجام برخی یا تمام مورد نیاز یک سازمان است. ارائه دهندگان خدمات برون سپاری پشتیبانی شبکه  می توانند مسئولیت تمام خدمات مورد نیاز و پشتیبانی کامل را به عهده بگیرند، این سرویس مدیریت کامل نامیده می شود، یا آنها می توانند بخشی از خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

برون سپاری را این گونه میتوان معنا کرد: سپردن کار به کاردان

چرا که هدف تمامی سازمان ها و کسب وکارها این است که بدون نگرانی روی اهداف خود تمرکز کنند اما این موضوع امکان پذیر نیست تا زمانی که مدیران سازمان ها و صاحبان کسب وکارها برون سپاری را در اولویت خود قرار دهند. با برون سپاری میتوان کار  را به شرکتی برون سپاری کرد که تخصص آن را دارد و اصلا موضوع کسب وکار آنها ارائه خدمات به سازمانها و کسب وکارها است.

کدام خدمات امکان برون سپاری دارند؟

توسعه برنامه، نرم افزار توسعه وب، هاستینگ پشتیبانی، پشتیبانی فنی توسعه، مدیریت پایگاه داده از راه دور، نصب سخت افزار، نرم افزار و  پشتیبانی شبکه ، امنیت شبکه (به طور کلی خدمات شبکه) مهمترین خدمات هستند که برون سپاری آنها ممکن است. این موضوع سازمان ها را مقدور می سازد تا با کاهش هزینه ها بهره وری را افزایش دهند و از تخصص و تجربه بیرون از مجموعه خود بهره مند شوند.

برون سپاری خدمات امنیت شبکه

امنیت شبکه از مواردی است که می توان با برون سپاری علاوه بر بهره بردن خدمات و تخصص مجموعه های ارائه دهنده، برای مجموعه های کوچک هزینه های استخدام نیروی ثابت را کاهش دهد.

کدام یک از سرویس های امنیت شبکه امکان برون سپاری دارند؟

خدمات امنیت شبکه چه از نوع فیزیکی، اداری و نرم افزاری امکان برون سپاری را دارند.

امنیت ایمیل، امنیت وب، حفاظت از داده ها، آنتی ویروس، فایروال، دسترسی کاربران، نصب و به روز رسانی نرم افزارهای امنیت شبکه و مانیتورینگ شبکه، وی پی ان و … جز خدمات امنیت شبکه  هستند که امکان برون سپاری آن ها وجود دارد.

نکات مهمی که در برون سپاری خدمات پشتیبانی باید در نظر بگیرید!

در سازمان های بزرگ امکان به کارگیری تیم پشتیبانی شبکه وجود دارد اما برای شرکت های کوچک و متوسط، برون سپاری خدمات  پشتیبانی شبکه به صرفه تر است.

اما بدیهی است که نباید بخش مهمی از یک سازمان را بدون تحقیق و کورکورانه برون سپاری کرد قطعا قبل از برون سپاری نمات مهمی وجود دارد که باید بدانید و در نظر بگیرید.

تخصص و تجربه

تجربه و مهارت شرکت ارائه دهنده خدمات  پشتیبانی شبکه نکته مهمی است که با مشتریان آن ها نشان داده می شود. ؟ تیم پشتیبانی باید متشکل از متخصصانی باشد که مجوز ارائه این خدمات را دارند، از این رو برون سپاری به شرکت های آماتور در زمینه پشتیبانی شبکه را پیشنهاد نمیکنیم.

تجهیزات و پشتیبانی

بسیار مهم وضروری است شرکتی که شما انتخاب می کنید باید قادر به ارائه خدمات پشتیبان و بازیابی اطلاعات باشد. در کل شرکت باید بتواند هر گونه مشکلی را در مورد شبکه ها و رایانه های سازمان شما را حل کند.

امانت داری

حفظ محرمانگی و امنیت اطلاعات یک مجموعه  و مشتریان آن امری ضروری و حیاتی است. در اصل، به دلیل ماهیت کار تیم های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی باید از مجوزهای لازم برخوردار بوده و به اصل امانت داری متعهد باشند.

مزایای برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه

برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه مزیت های مهم و بسیاری دارد که در ادامه بررسی میکنیم.

کاهش هزینه های جاری

زیرساخت های قدیمی و استخدام کارمندان ثابت، دو محرک و عامل رشد هزینه های سازمانی هستند از این رو برای کاستن از هزینه می توان بسیاری از کارها و ردیف های شغلی چون متخصص شبکه های کامپیوتری، پشتیبانی شبکه و … از سازمان حذف و برون سپاری نمود.

افزایش بهره وری درون سازمانی

با برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه به تیم های متخصص نیاز به صرف هزینه برای آموزش نیروهای داخل مجموعه یا تمرکز مدیران بر این مسائل نیست از این رو بهره وری درون سازمانی و تمرکز افزایش خواهد یافت. همچنین با استفاده از تجربه ارائه دهندگان این نوع خدمات سازمان ها سریع تر در روند رشد و پیشرفت قرار می گیرند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments