کاربرد شبکه های کامیپوتری به زبان ساده

امروز همه بر اهمیت توسعه کسب و کارها آگاهی کامل دارند. همچنین همگی بر این اصل توافق داریم که بستر اصلی راه اندازی و شروع یک کسب و کار ، شبکه های کامپیوتری هستند که با متصل شدن دو تا بی نهایت سیستم کامپیوتری  می‌آیند.  با پارمونت همراه باشید تا درباره اهمیت پشتیبانی شبکه بیشتر صحبت کنبم

سیستم های کامپیوتری پس از تشکیل شبکه کامپیوتری امکان کارکردن با سرعت بهینه در سازمان ها به وجود می آید. از این رو با جدیت بیشتری می توان در باب اهمیت راه اندازی شبکه های کامپیوتری در توسعه شرکت ها و کسب وکارها سخن گفت

می توان نتیجه گرفت که شبکه های کامپیوتری در جهان توسعه یافته امروزی راهی موثر و نوین برای استفاده بهینه و حداکثری از سیستم های کامپیوتری است و سبب می شود که عملکرد سازمانتان  را همانند ارتباطات، انتقال داده و ذخیره سازی مدیریت کنید.

اگر از شبکه استفاده نکنیم کسب و کارمان با چه بحرانی روبرو می شود?

قبل از بوجود آمدن و استفاده از شبکه های کامپیوتری سازمان ها و شرکت ها با چالش عظیمی به نام انتقال اطلاعات مواجه بودند. در گذشته اگر نیاز به جابجایی اطلاعات بود  استفاده از حافظه های جانبی نیز یک اتفاق ضروری و بدیهی بود. که علاوه بر اتلاف زمان بسیار و روند فرسایشی انتقال، خطر انتقال بدافزار ها را افزایش می داد.

خدمات پشتیبانی

خدمات پشتیبانی شبکه در اصل مجموعه خدماتی است که در حوزه ی شبکه های کامپیوتری قابل ارائه می باشد. این خدمات تمام مراحل اولیه مانند بررسی و آماده سازی بستر زیرساخت راه اندازی شبکه های کوچک، متوسط و بزرگ، داکت و کابل کشی و نصب رک و در خدمات پسیو شبکه، همچنین راه اندازی سرویس های اولیه و مورد نیاز  شبکه مانند نصب و پیکربندی اکتیو دایرکتوری،دامین کنترلر، فایل سرور، میل سرور و سایر سرویس های مورد نیاز شبکه را شامل می شود.

هدف از راه اندازی شبکه چیست؟

برای راه اندازی شبکه نیاز است که اهداف ساز مان  به صورت کامل و جامع شناخته شود. باید در نظر داشت هدف نهایی از اجرای یک شبکه رفع نیازهای سازمان است می باشد. باید توجه داشت که طراحی یک شبکه کاملا منحصر به همان سازمان  باشد. برآورد مالی راه اندازی و پشتیبانی شبکه قبل از طراحی باید محاسبه گردد تا بیشترین بازدهی با مناسب ترین هزینه را لحاظ گردد.

چرا برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه یک الزام محسوب می شود؟

امروزه  برون‌‌سپاری در حوزه خدمات IT  در سازمانها یک ضروت استراتژیک HSJ تا سازمان‌ها بتوانند بر وظایف اصلی خود تمرکز نمایند و با کاهش هزینه‌های عملیاتی و ریسک فناوری، منابع برون سازمانی را در خدمت اهداف سازمانی خود قرار دهند.
یکی از مفاهیمی که در صنعت فناوری اطلاعات کاربرد دارد، مفهوم برون سپاری است. برون سپاری را می توان به نوعی سپردن کار به کاردان درنظرگرفت. در دنیایی که مدیران شرکتها و سازمانها مشتری مداری را سرلوحه خود قرار می دهند، تمرکز بر فعالیت اصلی سازمان از یک طرف و بهره گیری همه جانبه و مناسب از فناوری های اطلاعاتی به روز، آنها را به سمت برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه سوق می دهد.

مزایای برون سپاری شبکه

  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • تسریع در انجام کارهای پروژه ای
  • سازماندهی ساختار سازمانی
  • انعطاف پذیری در دریافت خدمات
  •  تمرکز بر کسب و کار اصلی
  • بهره گیری از تخصص های مختلف
  • استفاده ازبهترین تجربه های خدمات پشتیبانی شبکه
  • دسترسی به آخرین تکنولوژی

نگهداری و پشتیبانی شبکه

همواره یک تیم پشتیبانی شبکه و سخت‌افزاری در رشد یک کسب‌وکار چقدنقشی تاثیرگذار دارد و همچنین باعث افزایش کارآیی و بهره وری آن خواهد بود.در ابتدا وجود هزینه های نگهداری برای سازمان بار مالی کاذبی ایجاد خواهد کرد  ولی با کمی دقت خواهیم دانست که پس از به وجود آمدن  مسائل امنیتی و کامپیوتری خسارات به وجود آمده هزینه‌های بیشتری خواهد داشت بنابراین صرف هزینه نگهداری و پشتیبانی برای این سیستم‌ها نیز ضروری میباشد.

 

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments